El Sant Jordi del govern: Illa dialogarà amb Javier Cercas i vol reforçar la festivitat a Madrid

  • Es recupera la tradicional xocolatada amb les Creus de Sant Jordi 2024 i la missa amb l'abat de Montserrat

VilaWeb
El president, Salvador Illa, en una imatge d'arxiu (fotografia: EFE/Quique García)
10.04.2025 - 20:00
Actualització: 11.04.2025 - 12:26
00:00
00:00

El govern de Salvador Illa ha presentat com celebrarà el Sant Jordi d’enguany. El president dialogarà amb Javier Cercas, en el marc d’una jornada de diàlegs i debat amb els escriptors, el dia 22 d’abril. A més, la Generalitat de Catalunya també ha decidit de reforçar la presència de la festivitat a Madrid. Comissariat per Llucia Ramis, el programa oferirà activitats al llarg de quatre dies a la ciutat espanyola. Illa hi té previst assistir dia 26 d’abril. També es desplegarà una lona a la Gran Via, que estarà penjada dues setmanes.

En relació amb les converses amb els autors, es faran en format videopodcast. Es retransmetran en directe des del Saló Sant Jordi del Palau i, segons el govern, es pretén posar atenció a gèneres amb menys presència pública, com l’assaig i la literatura infantil i juvenil. També es vol valorar la feina dels traductors i el paper de la literatura a l’hora de pensar el món d’avui i establir ponts entre cultures. Maite Carranza, Eloi Fernández Porta, Marina Garcés, Jordi Puntí, Monika Zgustová, i Alicia Kopf són els autors que protagonitzaran ‘Les veus de Sant Jordi’ al llarg del dia.

Per al dia de Sant Jordi es recuperarà la tradicional xocolatada, que es farà amb els guardonats amb la Creu de Sant Jordi 2024, i també la missa, presidida per l’abat de Montserrat.

El lema escollit pel govern és ‘Sant Jordi és de tothom’, insistint en el lema del govern mateix. La vigília de Sant Jordi, el govern aprovarà el Decret de les Creus de Sant Jordi 2025, la màxima distinció que atorga la Generalitat de Catalunya, i s’anunciaran els noms de les 20 personalitats i 10 entitats guardonades.

La jornada de portes obertes al Palau, els concerts de carilló, la missa de Sant Jordi, la benedicció de les parades de roses, activitats a biblioteques, museus, arxius i monuments, la recepció als diferents gremis i sectors seran part també de la diada d’enguany.

En el marc de la presentació, la consellera ha destacat la importància de Sant Jordi arreu del món. Hi ha programades un centenar d’activitats: a part de les parades de roses i llibres, s’organitzen tallers, taules rodones, pòdcasts, aixecada de castells, ballades de sardanes que impulsen les delegacions exteriors.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
Fer-me'n subscriptor