01.12.2016 - 15:16
|
Actualització: 01.12.2016 - 15:23
El batlle de Sabadell, Juli Fernàndez, ha anunciat que aquest dijous que des del consistori s’han iniciat notificacions sancionadores contra Endesa –Endesa Energia SAU i Endesa Energia XXI– i Gas Natural per la “pràctica sistemàtica” de tallar el servei als clients i no complir amb l’obligació legal de demanar prèviament informes de vulnerabilitat social.
Fernàndez ha remarcat que s’ha iniciat aquest procediment “no per ser un error puntual, sinó una pràctica demostrada sistemàtica” per part d’aquestes tres companyies, incomplint la Llei 24/2015 d’emergència habitacional i pobresa energètica, que a l’article 6.4 recull l’obligatorietat de les companyies a sol·licitar un informe als serveis socials per comprovar si són casos de risc d’exclusió residencial.
En total s’han obert 203 expedients dels 243 que tenien constatats –recollits entre agost del 2015 i maig del 2016–, dels quals 15 són per detenir el subministrament –un a Gas Natural, quatre a Endesa Energia SAU i deu a Endesa Energia XXI–, i a més s’han iniciat tres més per “mala praxi” al no complir la normativa en el moment de mostrar la intenció de fer el tall, precisant que tenen 59 casos documentats d’Endesa Energia SAU, 86 a Endesa Energia XXI i 43 a Gas Natural.
Les sancions marcades per cadascun d’aquests expedients oscil·la entre els 10.000 i 100.000 euros, en un procés que ha previst que es pot allargar fins als dos mesos, ja que les diferents companyies tenen deu dies per presentar al·legacions.
El batlle ha dit que “la voluntat de l’Ajuntament no és sancionadora” i que li agradaria destinar els recursos a altres temes, però ha subratllat que ha de preservar els drets dels ciutadans, especialment dels més vulnerables.