13.09.2017 - 13:06
L’aerolínia fa una crida a diversificar el turisme a Espanya i no limitar-ho
BARCELONA 13, (EUROPA PRESS)
Ryanair preveu créixer un 7% a Catalunya i incorporar nou noves rutes –fins a les 101– des dels aeroports catalans, on transportarà més de 9,6 milions de passatgers el 2018, ha anunciat la companyia aquest dimecres, en la presentació del seu calendari de vols a Catalunya per al proper estiu.
Així ho han exposat en roda de premsa a l’Hotel Catalonia Ramblas de Barcelona el director de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, i el director de tecnologia de la companyia, John Hurley, que han recalcat la importància del turisme per a l’economia i han fet una crida a potenciar-ho de manera diversificada.
“S’està generant la necessitat de generar noves destinacions per descongestionar el pes turístic dels centres urbans”, ha afirmat Jacobs, i ha explicat que Ryanair cerca fomentar aquesta diversificació a Catalunya per dirigir el turisme cap al pirineu català o la costa daurada.
A més, Jacobs ha insistit que el canvi de política d’equipatge, que dictamina que només els clients que paguin més podran pujar dues maletes a bord a partir de l’1 de novembre, es deu a la necessitat d’accelerar el procés d’embarcament per eliminar retards.
CALENDARI D’ESTIU A CATALUNYA
El calendari preveu sis noves rutes des de Barcelona: a Frankfurt Main –un vol diari–, a Cracovia — tres vols setmanals–, a Luxemburg i Malta –quatre vols setmanals–, a Praga –un vol diari– i a Venècia –dos vols diaris–, unes incorporacions que suposaran un 9% de creixement de les operacions i un augment de 400.000 passatgers.
En l’aeroport de Girona, Ryanair preveu incorporar dues noves rutes, a Frankfurt Main i a Riga, amb dos vols setmanals en tots dos casos, passant a 41 rutes que transportaran a 1,5 milions de passatgers a l’any.
Quant a l’aeroport de Reus, aquest comptarà amb una nova ruta a Shannon (Irlanda), amb dos vols setmanals, amb la qual cosa la companyia passarà a tenir 12 rutes que traslladaran 400.000 persones a l’any i creixerà un 5%.
“POSSIBLE ALTERACIÓ” PEL BREXIT
El director de màrqueting ha explicat que la influència del Brexit cap a la política de vols de Ryanair és incerta perquè les converses entre el Regne Unit i la Unió Europea encara no han començat, encara que ha reconegut una “possible alteració” de les rutes de la companyia.
A més, Jacobs creu Espanya serà un dels països més afectats davant un eventual tancament de vols entre la UE i l’el Regne Unit, ja que Espanya és el segon mercat de la companyia.
Quant a les possibles conseqüències del referèndum de l’1-O, Jacobs no contempla que la celebració del qual i resultat afectin en el negoci de la companyia perquè “la demanda europea per viatjar a Catalunya no canviarà”.