18.07.2018 - 18:06
|
Actualització: 18.07.2018 - 19:02
Ryanair ha confirmat la cancel·lació del 12% dels vols que tenia prevists el 25 i 26 de juliol amb motiu de la vaga convocada pels tripulants de cabina (TCP) a Espanya, Bèlgica i Portugal, i ha contactat per correu electrònic i missatge de text a vora cinquanta mil clients que havien de passar per algun aeroport espanyol per avisar-los amb set dies d’antelació que els seus vols han estat cancel·lats.
La companyia ha ofert a tots els afectats la possibilitat de ressituar-se en un vol alternatiu que operi set dies abans o després del 25 i 26 de juliol. També els ha ofert l’opció de rebre el reemborsament complet dels bitllets.
Segons Ryanair, la vaga podrà afectar fins a dos-cents vols diaris dels vuit-cents trenta que opera a l’estat espanyol, és a dir, un 24%. Calculen que a Portugal potser n’alterarà cinquanta (27%), tal com a Bèlgica (31%). En total, a Europa deurà haver-hi tres-cents trajectes afectats (12%).
L’aerolínia ha incorporat personal extra al departament d’atenció al client per ajudar en la gestió del reemborsament o reubicació dels clients afectats al llarg dels set dies vinents. Aquest comunicat arriba després d’haver presentat els sindicats USO i Sitcpla una denúncia al Jutjat d’Instrucció número 35 de Madrid per coaccions als tripulants de cabina i passatgers davant la vaga.
Qualsevol client de Ryanair que passi per un aeroport belga, portuguès o espanyol dimecres o dijous que ve i que avui no hagi rebut cap correu electrònic o missatge de text, podrà confiar que el seu vol s’operarà amb normalitat i haurà de fer l’autofacturació seguint el procediment habitual.