Rull veu amb “perplexitat” que l’Estat no vulgui debatre un altre model d’autopistes

  • El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha vist aquest dimecres amb "perplexitat" que l'Estat no vulgui debatre un nou model de gestió de les vies d'alta capacitat, i l'ha acusat de mantenir-se impertèrrit davant aquesta qüestió.

VilaWeb
Redacció
07.06.2017 - 13:21

BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha vist aquest dimecres amb “perplexitat” que l’Estat no vulgui debatre un nou model de gestió de les vies d’alta capacitat, i l’ha acusat de mantenir-se impertèrrit davant aquesta qüestió.

“Estem perplexs perquè, quan hem obert el debat, des del Govern de l’Estat simplement ha dit: no volem debatre, no volem entrar a fons de la qüestió”, ha dit Rull en el seu discurs de tancament de l’acte d’entrega dels XIV Premis Abertis d’Investigació en Transport i Seguretat Vial en la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Després que el president d’Abertis, Salvador Alemany, apressés a la creació d’un nou model en un discurs anterior, Rull ha respost que la Generalitat no renunciarà, i que seguirà endavant en la consecució d’un nou model consensuat, del que ja ha posat alguna mesura damunt de la taula.

Una de les mesures que ha transcendit fins al moment és la implantació d’una vinyeta d’entre 40 i 110 euros a ciutadans amb vehicle a canvi d’ús il·limitat, si bé el conseller ha dit que més endavant preveu obrir un debat públic.

El conseller ha acusat el Govern central de mantenir una actitud “tancredista”, usant un símil taurí per referir-se a una espera impertèrrita davant l’arribada d’un perill.

En aquesta línia, ha defensat que els països no avancen des d’actituds tancredistas: “Quan hi ha una situació concreta que s’ha d’afrontar s’ha de fer amb totes les conseqüència i com a Govern de Catalunya hem agafat el toro per les banyes”.

NOU MODEL PER A LA XARXA GENERAL

Per a Catalunya, ha dit que es necessita no solament un nou model de gestió de la xarxa d’alta capacitat, sinó del conjunt de la xarxa viària catalana a causa d’un problema de falta de recursos addicionals.

“Necessitem aquests recursos amb un model comprensible, harmònic i que es pugui entendre per part ciutadania i, també, que incorpori nous elements vector mediambiental fonamental”, ha subratllat el conseller.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor