Rull defensa el projecte de perllongament de la C-32 i diu que el territori ‘necessita’ aquesta obra

  • El conseller retreu al diputat de CSQP Marc Vidal les insinuacions 'impresentables' sobre la relació amb Abertis i assegura que han reduït l'impacte en comparació amb el tripartit

VilaWeb

ACN

26.07.2017 - 10:56
Actualització: 26.07.2017 - 11:13

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha defensat que el territori ‘necessita’ el perllongament de la C-32 i que així ho defensarà davant dels tribunals. Rull ha contestat així a una pregunta del diputat de CSQP Marc Vidal després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi suspès cautelarment les obres. El conseller ha dit que el perllongament és necessari per tenir un territori ‘més equilibrat i més competitiu’ i ha assegurat que el projecte compleix els requisits necessaris. D’altra banda, ha criticat les insinuacions ‘impresentables i inadmissibles’ del diputat en relació a si la continuïtat de les obres amb un informe mediambiental del 2000 tenia alguna relació amb ‘propiciar negoci amb empreses amigues’, en paraules de Vidal. Rull també li ha dit que el projecte del seu Govern s’ha ‘reduït de manera significativa’ en comparació amb el del tripartit.

Rull ha lamentat que com a conseqüència de no tenir aquest perllongament, aquest estiu hi haurà cues a la carretera i això provocarà més contaminació atmosfèrica. Així, ha dit que el projecte és necessari per atacar aquest problema i ha defensat que el projecte impulsat pel Govern busca infraestructures ‘ben dimensionades integrades paisatgísticament’. De fet, el diputat de CSQP li ha retret que el Govern impulsés el projecte amb un informe ambiental que, segons ell, ‘no servia’ per a un projecte ‘substancialment diferent’. El diputat ha preguntat al conseller si això tenia a veure amb l”acord amb Abertis’ sobre les obres.  A més, ha criticat que ‘no s’ha escoltat la gent’ i ha assegurat que hi havia projectes alternatius ‘menys costosos i menys agressius’. Rull li ha contestat que les seves afirmacions eren ‘inadmissibles’ i li ha retret que el projecte impulsat pel tripartit el 2008 era ‘més extens’ i que el que va fer CiU és ‘reduir’ aquesta iniciativa inicial, no incloent per exemple la connexió amb l’autopista A i amb menys carrils. Ha assegurat també que el projecte finalment avalat tenia ‘més cauteles ambientals’.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor