Ruiz destaca el paper “pioner” de Catalunya en l’avaluació de l’experiència professional

  • La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, ha destacat aquest dijous que Catalunya, amb dotze anys d'experiència, ha estat "pionera" en l'impuls dels processos d'avaluació de l'experiència professional.

VilaWeb
Redacció
25.05.2017 - 19:21

BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, ha destacat aquest dijous que Catalunya, amb dotze anys d’experiència, ha estat “pionera” en l’impuls dels processos d’avaluació de l’experiència professional.

En la jornada Avaluació de Competències Professionals a Catalunya, ha explicat que en aquests dotze anys 22.000 persones han estat avaluades de les quals “16.000 han obtingut una certificació que els reconeix la competència professional”, segons recull l’estudi ‘L’avaluació i acreditació de competències professionals’, del sociòleg Oriol Homs.

Ruiz ha subratllat que la Llei de Formació i Qualificació Professionals del 2015 va suposar “un nou impuls” al reconeixement i acreditació de l’experiència, i el seu desenvolupament és la palanca per situar la Formació Professional (FP) com a referent.

El director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, ha destacat la importància de la qualificació de la població activa per impulsar la millora del model productiu i en el rol de la validació dels aprenentatges derivats de l’experiència.

El sociòleg Oriol Homs ha presentat el seu estudi, en el qual recull els antecedents i la regulació de la validació de les competències professionals, analitza diferents models europeus i fa un balanç de l’avaluació i acreditació a Catalunya.

L’estudi sosté que, en línies generals, el percentatge de persones que han aconseguit acreditar com a mínim una unitat de competència ha estat “molt alta”, cosa que indica que el procés de garbellat funciona en el punt d’entrada, però que l’organització i gestió administrativa destaca per la seva lentitud.

Remarca que la millora progressiva dels mecanismes d’acreditació tindrà segurament un “impacte benèfic” sobre el sistema, però sobretot en la cultura professionalitzadora de la població.

El text afirma que l’acreditació de competències professionals està cridada a tenir un paper cada vegada més rellevant en els sistemes de formació i obre una “nova era” en el camí cap al desenvolupament de la formació al llarg de la vida.

L’estudi considera que l’acreditació és un mecanisme de reconeixement i constitueix un factor de mobilització i d’incentivació de la població en un context de creixement de la professionalització i de la carrera professional.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor