13.02.2024 - 10:24
|
Actualització: 13.02.2024 - 22:52
La secretària general d’ERC, Marta Rovira, ha explicat que el PP va cercar el suport d’ERC per a la investidura d’Alberto Núñez Feijóo. En una entrevista a SER Catalunya, ha dit: “El mes d’agost, després de les eleccions espanyoles, va venir un diputat, Carlos Floriano, a proposar-nos que parléssim. Es va dirigir a la Teresa Jordà, i ens va proposar que negociéssim perquè volien conformar una majoria.” Arran de l’oferiment, la resposta d’ERC va ser: “Que nosaltres no parlem amb el PP. Que gràcies, però no. Que enteníem que només hi havia la possibilitat de conformar un bloc, que és el bloc democràtic.”
@martarovira revela que el @ppopular va venir a buscar @Esquerra_ERC per la investidura de Feijóo
"Va ser al mes d'agost. El diputat del Congrés Carlos Floriano ens va proposar negociar, però li vam dir que no parlem amb el PP"
https://t.co/wwjseUFhTR pic.twitter.com/ecVW4Pm0Cd
— Aquí Catalunya (@AquiCatalunya) February 13, 2024
“Vam dir que no, vam agrair el gest, i vam continuar fent possible el que existeix avui: aquesta majoria política que ha de treballar des d’un punt de vista social, perquè tenim molts reptes econòmics i polítics per a aconseguir més democràcia, per a eliminar la repressió política, i per a fer possible el referèndum”, ha continuat.
Rovira diu que no sap si el PP tenia “una mínima esperança” que ERC hi pogués accedir, però que era impossible arribar a cap acord. “Què ens uneix amb el PP? Res. I hi insisteixo: només és possible un bloc al congrés dels diputats, l’altre necessita Vox. No tenia cap mena de sentit seure a parlar-hi.”
El PP ho nega
El PP ha negat que tingués cap conversa amb ERC per provar d’obtenir-ne el suport per a la investidura d’Alberto Núñez Feijóo. Fonts del PP que citen agències de notícies afirmen que Floriano només va “comentar” a una diputada d’ERC, i “de manera informal i col·loquial” durant el mes d’agost, que “haurien de deixar governar la llista més votada”. Afegeixen que Floriano no havia rebut cap encàrrec per a plantejar res a ERC, ni va parlar “amb la fugida Marta Rovira”.
Després del tomb de Feijóo
Rovira ho ha explicat la mateixa setmana que el PP ha fet públic que va arribar a proposar a Junts un indult a Carles Puigdemont i que va estudiar si acceptava l’amnistia en canvi de la investidura de Núñez-Feijóo. Ahir, la portaveu d’ERC, Raquel Sans, va demanar que es fes públic de què van parlar en les negociacions entre el PP i Junts. “Com a societat, a tothom li agradaria el màxim de transparència possible”, va dir, i va marcar distàncies entre el seu partit i Junts: “ERC no està a la banda dels de l’a por ellos, dels de l’operació Catalunya, ni dels qui han presentat recursos contra els indults.”