Roser Aguilar viatja a l'”autodestrucció” en la pel·lícula ‘Brava’ amb Laia Marull

  • La directora Roser Aguilar viatja a l'"autodestrucció" en la seva nova pel·lícula 'Brava', amb Laia Marull, Bruno Todeschini i Emilio Gutiérrez Caba, que s'estrenarà aquest divendres a Espanya.

VilaWeb
Redacció
03.07.2017 - 15:09

BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)

La directora Roser Aguilar viatja a l'”autodestrucció” en la seva nova pel·lícula ‘Brava’, amb Laia Marull, Bruno Todeschini i Emilio Gutiérrez Caba, que s’estrenarà aquest divendres a Espanya.

En una entrevista d’Europa Press, Aguilar ha explicat que a la protagonista, després de viure una agressió sexual en el Metro, el món se li presenta com “alguna cosa hostil, agressiu, incomprensible i que li genera sentiment de culpa”.

“En aquest viatge se sent atrapada i molt sola, sense poder demanar ajuda, i farà que s’endinsi més en aquesta foscor i la por li fa caminar cap endavant encara que sigui per acabar xocant”, ha relatat Aguilar.

Durant la promoció de la seva anterior cinta, ‘Lo mejor de mí’, Aguilar va començar a pensar en aquesta nova història, durant l’estiu de l’agressió al professor Jesús Neira per defensar una dona, i una altra al marit de l’alcaldessa d’Esparreguera, José Luis Pérez Barroso, que va acabar morint després d’intervenir en una agressió.

Ha detallat que un dels motors de l’arrencada del projecte van ser ambdues agressions i plantejar-se “què cal fer davant l’agressivitat i la violència”, de la mà d’una protagonista que passa moments de dol profund.

La cinta parteix de l’interrogant de com sobreviure al dolor i què fer en moments difícils, en un entorn d’histèria i de crisi personal per part d’una banquera aparentment feliç i estable.

Aguilar reflexiona sobre l’aïllament personal i com una agressió deixa la protagonista totalment bloquejada, víctima d’un xoc postraumàtic –que fa que el 80% de les dones que sofreixen agressions sexuals no denunciïn i els costi molt demanar ajuda, ha detallat–.

La protagonista, “primer intenta ressituar-se, i com veu que no ho aconsegueix, fuig, i intenta trobar el refugi del seu pare en l’Empordà”, ha explicat Aguilar.

LA CIUTAT I EL CAMP

El llargmetratge també aprofundeix en la vida a la ciutat i en el camp, ja que la primera sempre resulta més “agressiva i hostil”, mentre que el camp representa el món més idíl·lic en el qual ella cerca una solució, però resulta no ser tan senzill.

Aguilar també aprofundeix en les persones “aparentment felices”, que en l’àmbit social semblen triomfadores, però no significa que en les seves vides ho siguin, com la protagonista de la pel·lícula, que malgrat tenir parella estable, pis i un bon treball en el qual prosperar, travessa una gran crisi personal.

“Després de les aparences d’una vida còmoda, aquest accident li fa plantejar-se què és de la seva vida, i arriba a tocar fons”, ha explicat Aguilar, per la qual l’important és comunicar les emocions i afrontar el que a un li succeeix.

Per la seva banda, Laia Marull, que va passar una hora amb una psicòloga per preparar el personatge, ha explicat que amb el xoc que genera aquest tipus d’agressió el cervell passa per un procés que solament aporta respostes “d’expressió rèptil”.

“L’única cosa que et queda és la supervivència”, ha relatat l’actriu, que assegura que després d’això tot al món és hostil i perillós, cosa que ha hagut de transmetre amb un personatge ple de silencis, ja que no és capaç d’expressar-se.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor