La nova ronda de Sant Antoni de Barcelona no preveu asfalt ni trànsit de cotxes

  • La reforma segueix el model Superilla i projecta 15.600 metres quadrats d'espai per a vianants

VilaWeb

Redacció

07.11.2022 - 21:26

La nova ronda de Sant Antoni no preveu asfalt ni trànsit de cotxes, segons l’avantprojecte anunciat avui per l’Ajuntament de Barcelona a veïns i entitats. La rehabilitació aportarà més espais verds i afavoreix la mobilitat sostenible, el transport públic, la vida de barri i el comerç local, afirma l’ajuntament. El disseny segueix el model Superilla Barcelona i substitueix l’asfalt per pedra natural. La intervenció permet de guanyar 15.600 metres quadrats d’espai per a vianants, zones verdes i usos ciutadans.

La remodelació, que pretén de recosir els barris de Sant Antoni i el Raval, integra el pas de les bicicletes i dibuixa un sol carril bus exclusiu de baixada entre Villarroel i Comte d’Urgell. També renova el carrer de Tamarit i la plaça del Pes de la Palla per convertir-la en un espai amb una àrea de joc.

Ara començarà un procés de participació per concretar i validar la proposta i redactar el projecte executiu, que afectarà el tram que va del carrer Comte d’Urgell al Floridablanca. La previsió de l’ajuntament és de començar les obres a final de juny, però el govern municipal subratlla que els canvis a la ronda seran immediats. Sobre això, anuncia que el 14 de novembre ja es començarà a retirar de la llosa.

El desembre del 2018 la ronda es va recuperar per a ús veïnal després de nou anys d’acollir les carpes provisionals del Mercat de Sant Antoni. Aleshores es va adequar la llosa per recuperar-la per a usos ciutadans, i es va fer una primera proposta de reurbanització. En els últims mesos, es va dur a terme un procés de diàleg amb veïns, entitats i comerciants per actualitzar el projecte.

Arran d’aquestes trobades es van consensuar les premisses bàsiques que ara recull l’avantprojecte, més espai verd, noves zones d’estada i de joc, consolidació del carril bici que ja funciona a la ronda, nous espais de càrrega i descàrrega que funcionin a certes hores del dia -dels dos actuals a divuit- i resoldre el pas del transport públic i la situació del bus pel carrer Comte d’Urgell.

En total, es projecten més de 1.800 metres quadrats de verd urbà i uns 160 arbres, dels quals una cinquantena són nous. També es creen espais amb activitats diverses, més zones de passeig i d’ombra i jocs infantils. Pel que fa al carril bici, entre Comte d’Urgell i Villarroel se’n preveu un de bidireccional estàndard, i entre Villarroel i Floridablanca amb botonadures.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor