31.01.2025 - 13:31
|
Actualització: 31.01.2025 - 17:37
La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha defensat que 3Cat havia de ser la principal factoria pública en llengua catalana, aprofitant els mitjans existents i els nous canals que puguin sorgir. Ho ha dit l’endemà de la compareixença del president de RTVE, José Pablo López, al congrés espanyol, on va explicar que volia potenciar el centre de Sant Cugat del Vallès per augmentar-ne la producció en català i que abans de final d’any el canal infantil Clan tindria una versió dual en català.
Durant la comissió de control de la CCMA al parlament, Romà ha insistit que 3Cat era la gran factoria audiovisual catalana perquè el centre de decisió era a Catalunya i depenia de la Generalitat. Ha recordat que l’objectiu del consell de govern de la CCMA era rellançar els mitjans públics del país, posant èmfasi en la llengua i la cohesió social. Segons que ha dit, avancen al ritme previst en el pla estratègic per a consolidar una gran factoria audiovisual catalana.
A banda, Romà ha reivindicat que 3Cat formi part del projecte Catalunya Media City a les Tres Xemeneies de Sant Adrià de Besòs. “Som el principal instrument públic del país per impulsar el sector audiovisual”, ha remarcat.
Durant la sessió al parlament, ha tornat a destacar la “referència informativa” de 3Cat i ha reivindicat el compromís dels mitjans públics amb la neutralitat. En aquest sentit, ha dit que no pensen abandonar xarxes socials com X, tal com han fet alguns mitjans, argumentant que fer-ho significaria deixar el terreny lliure a la desinformació: “És important treballar amb rigor en un espai on hi ha interessos per manipular la ciutadania.” El director de TV3, Sigfrid Gras, ha avançat que amb l’estrena dels nous Telenotícies s’introduiran unitats de verificació de notícies per detectar informació falsa i garantir una millor anàlisi de les informacions que arriben als espectadors.
D’altra banda, després d’un 2024 d’èxit per al cinema català, Gras ha explicat que volen continuar apostant pel cinema en els anys vinents. Ha assenyalat que l’època dels drets exclusius audiovisuals s’ha acabat i ha reivindicat les coproduccions i el treball conjunt amb altres operadors com una estratègia bàsica per a les sèries i el cinema.