13.05.2024 - 18:06
|
Actualització: 13.05.2024 - 20:07
El ministre de Transports espanyol, Óscar Puente, ha comparegut davant la premsa arran del caos en el servei de Rodalia per explicar l’efecte dominó que va ocasionar el robatori de cables de coure. Segons que ha dit, quan es van deixar els cables sobre el senyal, es va crear un curtcircuit i això va causar els incendis posteriors.
Puente ha dit que les conseqüències més greus van ser per als usuaris de Rodalia, que ahir van veure alterada la seva jornada electoral. Generalment, hi ha uns quatre-cents mil viatgers que utilitzen el servei de Rodalia, i el 30% es veurà afectat per l’avaria. Puente diu que caldran dos mesos per a reparar els danys materials i recuperar la normalitat, amb un cost estimat de 15 milions d’euros, quatre dels quals aniran destinats a reposar els béns afectats. Adif treballa des d’avui per cobrir les instal·lacions com més aviat millor.
“A Catalunya fa temps que sofrim actes vandàlics”, ha dit Puente, que s’ha espolsat les culpes i ha dit que les incidències eren alienes a Renfe i Adif. Ha explicat que una incidència de cada dues a l’estat espanyol tenia lloc a Catalunya, i que, a Barcelona, les incidències representaven un 32,5%, i el 65% de les registrades a Catalunya.
El ministre espanyol considera que tot plegat no ho resoldrà pas el traspàs de competències. “Ni Renfe ni Adif no hi tenim cap mena de responsabilitat”, ha reiterat. “És responsabilitat de la policia”, ha afegit. Amb tot, demana que s’investiguin “amb rigor i urgència” els fets vandàlics que es van cometre, i demana que la justícia esclareixi els fets i que els culpables siguin detinguts.
A banda, ha dit que no tenia prou coneixement per a apuntar que darrere del robament de coure hi hagués els CDR: “No afirmo que hi hagi sabotatge, però tampoc no ho puc descartar”, ha detallat.
El caos ferroviari a Barcelona col·lapsa també els autobusos i les carreteres