Retencions importants en la segona fase de l’operació tornada de Setmana Santa

  • Uns 527.000 vehicles, el 88% dels previstos, ja han tornat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons les dades actualitzades pel Servei Català de Trànsit

VilaWeb

Redacció

10.04.2023 - 12:30
Actualització: 10.04.2023 - 20:56

Continua en marxa la segona fase de l’operació tornada de Setmana Santa. Les principals complicacions són a la AP-7 sentit Barcelona on hi ha diversos trams amb congestions:

  • 3 km a Castellbisbal
  • 5 km entre Santa Margarida i els Monjos i Castellet i la Gornal.
  • 5 km entre Banyeres del Penedès i Santa Oliva.
  • 3 km a l’Ametlla de Mar.
  • 6 km entre el Perelló i Amposta.
  • 3 km a Aldea.
  • 17 km entre Nules i Castelló.
  • 13 km a Xilxes.

A banda, hi ha uns 5 km de congestió a la A-2 entre Collbató i el Bruc, i 5 km entre Esparreguera i Collbató. Trànsit també demana precaució a la C-14, C-16, C-17, C-32 i C-35 amb punts en què hi ha circulació intensa i circulació amb retencions. Al País Valencià, hi ha retencions a la A-3, amb 32 km entre Utiel i Requena, 2 a Bunyol i 4 més a Xiva, tots en sentit València, i també a la A-35, 12 km a Moixent.

Vegeu ací tota la informació del Trànsit actualitzada:

Molts ja han tornat a casa

Des d’ahir a les 12.00 fins a les 20.00 d’avui, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 527.000 vehicles, un 88% dels 600.00 previstos.

Aquesta Setmana Santa ha estat un període d’alta mobilitat i com ha destacat el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, “hi ha hagut un total de 45 vies afectades per retencions, sobretot a la zona litoral. La AP-7 ha pogut contenir les retencions gràcies a les restriccions, els carrils addicionals i el servei de grues”, i ha afegit que “s’han pogut reduir les retencions en un 30% respecte l’any passat”. De fet, avui els carrils addicionals aplicats a aquesta autopista porten més de deu hores oberts i això ha facilitat el drenatge d’aquesta via.

Els principals problemes de l’autopista AP-7 s’han concentrat entre Martorell i Vendrell i entre Vendrell i Terres de l’Ebre. Lamiel ha incidit que “les causes d‘aquestes retencions a l’Ebre són estructurals, ja que només tenen dos carrils”. De fet, l’enllaç de la AP-2 amb la AP-7 també ha generat molts problemes i congestions en els retorns d’ahir i d’avui. Pel que fa a les retencions respecte el 2022 hi hagut una reducció del 5%. En el cas de la AP-7 al seu tram nord les dificultats han estat una conseqüència d’una infraestructura insuficient tant la pèrdua d’un carril entre Mollet i Montornès, la conjunció de la C-33 i la AP-7 i la connexió de la AP-7 i la C-60.

Enguany, a diferència d’altres operacions especials de Setmana Santa, les retencions han estat vinculades al volum de vehicles i no derivades d’accidents. La previsió per a l’operació retorn d’aquest 2023 ha estat bastant precisa.

Cau la sinistralitat

En aquesta operació retorn de Setmana Santa s’han registrat dues víctimes mortals: el divendres, a la L-310 a Tàrrega, una sortida de via d’un vehicle va provocar la mort d’un jove de 22 anys i, el dissabte, una col·lisió lateral entre un turisme i una motocicleta a la N-240 a Tarragona va provocar la mort d’un menor.

Fins ara, hi ha una reducció d’accidents mortals del 18% respecte al 2019 i un 6% menys respecte el 2022: Pel que fa a víctimes mortals, són un 5% menys que el 2019, mentre el 2022 van morir el mateix nombre de víctimes mortals, dues. Durant la Setmana Santa del 2022 van morir 5 persones, en ambdues fases, enguany han estat 2 joves. Aquestes víctimes mortals s’han produït la zona de vacances i no en els grans episodis de mobilitat durant la sortida i durant el retorn.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor