28.06.2021 - 19:50
|
Actualització: 28.06.2021 - 19:52
Si voleu rebre aquest report diari de VilaWeb sobre el coronavirus 2019 al vostre correu, cada dia a les 20.00, podeu apuntar-vos-hi. El cap de setmana s’enviarà excepcionalment, segons l’actualitat.
En dies com els que vivim, és més necessari que mai defensar un periodisme independent i sense por de ser crítics amb el poder. Si voleu donar suport al model de VilaWeb, feu-vos-en subscriptors.
Què ha passat avui?
Salut accelerarà la vaccinació dels menors de 30 anys per a frenar el repunt de casos. Avui s’ha obert la cita prèvia en el grup de 30 a 35, però el Departament creu que no n’hi ha prou i que cal posar més mitjans per a mitigar l’augment de casos entre els joves que encara no s’han vaccinat. Per això, s’ha anunciat que molt probablement el següent grup de vaccinació serà el d’entre 16 i 29 anys. Avui el BIOCOMSC també ha opinat en aquest sentit. Reclama que la vaccinació sigui com més va més universal perquè el creixement és molt fort a Barcelona entre els no vaccinats, i extremadament fort entre les persones de 15 anys a 30. Tot i això, ha explicat que hi ha un bon desacoblament de la corba d’hospitalitzacions, que ja no baixa però tampoc no puja significativament.
Al País Valencià també es produeix aquesta dinàmica. De fet, la meitat dels nous casos confirmats avui s’han donat entre persones d’entre 15 i 29 anys. Els joves tambe són els protagonistes pels brots que hi està havent. Ja són 242 els estudiants de Catalunya que s’han contagiat en viatges de final de curs a Mallorca, Menorca i Tenerife. La xifra de casos s’ha doblat en el brot de Mallorca, que ha passat de 64 a 132 en poques hores; a Menorca, de 57 a 76; i a Tenerife, de 27 a 34. En total hi ha uns 1.200 contactes aïllats. Al País Valencià el nombre de contagiats pel viatge de final de curs a les Illes continuen sent 67.
Per tot plegat, les Illes exigiran una prova PCR negativa, feta amb un marge de quaranta-vuit hores d’antelació, o tenir la vaccinació completa, com a requisit per a entrar-hi en els viatges organitzats en grups de més de vint persones.
Quin és el recompte actual d’afectats i morts?
Als Països Catalans s’han registrat 1.122.663 casos i 31.013 morts, i actualment hi ha 162 pacients a les UCI.
Cliqueu sobre el nom del territori per consultar les webs amb les dades oficials [Catalunya | País Valencià | Illes | Catalunya Nord | Andorra].
A tot el món, les darreres xifres són de 182.032.087 casos confirmats i 3.942.029 morts. Del total de casos, 166.518.654 ja es consideren guarits, segons dades de Worldometer. Els cinc estats més afectats en aquest moment són:
–Els Estats Units d’Amèrica, amb 34.495.211 casos i 619.438 morts;
–L’Índia, amb 30.311.964 casos i 397.553 morts;
–El Brasil, amb 18.420.598 i 513.544 morts;
–L’estat francès, amb 5,770.021 casos i 110.968 morts;
–Rússia, amb 5.472.941 casos i 49.576 morts.
–A l’estat espanyol hi ha 3.792.642 casos i 80.789 morts.
La píndola de Jordi Goula: “Tinc bons venedors, però ara comencen a fallar”
Un dels problemes que hauran d’enfrontar les empreses quan hàgim sortit del túnel, i del que es parla molt poc, serà el de veure com ha quedat finalment la cartera de clients i que caldrà fer per millorar-la. Hauran quedat enrere molts mesos de funcionament estrany, en els que el més probable és que s’hagi perdut el contacte directe amb ells. En realitat, durant la pandèmia, el focus de les empreses l’han posat en mantenir el vincle comercial amb els seus clients. I s’ha aconseguit en molts casos amb les relacions que ja estaven creades, per mediació de canals coneguts, com trucades telefòniques o e-mails, però, en canvi, ha costat establir noves relacions comercials. De fet, és lògic, perquè això quedava en un segon terme, ja que el més prioritari era tractar de no perdre els que ja es tenien.
I moltes empreses ho han aconseguit, però ara s’hauran de plantejar fer el pas de tornar a establir noves relacions comercials. “Els equips comercials s’adonen que tenen un vincle per reconstruir, fa temps que no visiten presencialment als seus clients i necessiten restablir aquest vincle i crear una relació diferent. I es tracta d’aplicar els elements de la intel·ligència emocional per reconstruir-lo”, em comenta Fede Martrat, que fa quinze anys que treballa en el camp de la consultoria comercial des d’ActitudPro, de la qual és soci director.
És un tema que m’interessa molt, perquè sempre he pensat que en aquest país hi ha hagut una falta de reconeixement social a la figura de venedor. I mai no ho he entès massa, perquè és una feina important en la nostra societat. A França, sense anar més lluny, hi ha una carrera de comercial, no de director de vendes, simplement de venedor, i aquí això no existeix. El venedor és una figura clau i, en moltes ocasions, les empreses obliden una cosa primordial. Que fins i tot avui, en temps d’internet, qui més fidelitza a un client és un bon venedor, perquè li proporciona solucions als seus problemes, sobretot en les operacions d’empresa a empresa.
Però mirem cap endavant. Martrat m’explica que la venda a distància perdurarà, perquè s’ha demostrat que funciona, però els venedors hauran de tornar a fer visites presencials. I, en paral·lel, també els clients s’han adonat que fer una reunió a través de Teams o Zoom o altres plataformes, té coses positives, com l’eficiència de temps i evitar desplaçaments i s’ha acostumat a comprar per xarxa. “Crec que la venda a distància perdrà una mica de pes sobre el qual ha tingut durant la pandèmia, però continuarà essent important i parlarem d’una venda híbrida, tot i que hi haurà sectors on tindrà més pes la venda presencial que la digital i a l’inrevés. Per això és necessari que el directiu sàpiga on es troba el punt d’equilibri de la seva empresa i que és el que li interessa més impulsar en el seu equip comercial”, em diu.
Vet aquí la clau. Cada sector – i en alguns casos l’ empresa- tindrà un equilibri òptim entre venda presencial i a distància. El director general, el director comercial i el venedor hauran d’esbrinar quin és. No cal dir que la comunicació ascendent haurà de ser molt fluida i oberta, perquè qui detecta millor les pulsions dels clients són els venedors que trepitgen el carrer o visiten altres empreses… i només així el director general podrà tenir la visió global. Òbviament, les empreses grans jugaran amb avantatge, ja que es podran pagar bons estudis de mercat, però estem en un país de pimes, on el 95% d’empreses no s’ho podran permetre i ho hauran d’esbrinar per si mateixes, a base d’experiència.
En qualsevol cas, queda clar que sempre hi haurà una part de venda a distància. I la pregunta que s’haurien de fer les empreses és, “tinc preparats els venedors per a desenvolupar-la amb èxit?” Pensem que és molt diferent de la venda presencial, que és la tradicional i a la que estan acostumats els comercials. ActitudPro ha presentat aquesta setmana una enquesta, per a esbrinar-ho, el “II Estudi de Salut Digital de les empreses”. Segons l’estudi, que analitza el grau de digitalització de les companyies i la seva evolució en l’últim any, resulta que fins al 46% de les empreses enquestades detecta un dèficit d’habilitats comercials en els seus professionals a l’hora de realitzar venda a distància. Em sembla un percentatge molt alt, però realista. El repte que tenen al davant els equips comercials sembla, doncs, evident.
L’estudi també revela que el 65% de les empreses ha realitzat algun tipus de formació específica en venda digital en l’últim any i que el 43% disposa de plataforma digital d’e-learning (pròpia o subcontractada) per formar els seus equips a distància. Les empreses veuen que el percentatge d’oportunitats comercials que provenen de canals digitals és cada vegada més gran, i per això estan realitzant un esforç important en digitalitzar els seus processos comercials.
Sobre tots aquests punts, Martrat fa una reflexió que em sembla molt oportuna en aquests moments. “Tot i que les companyies són conscients de la necessitat de desenvolupar habilitats comercials en la venda digital, implantar-les en l’equip és un procés lent i de treball diari i resulta clau que els directius aconsegueixin mantenir alta la motivació digital dels seus equips”. I afegeix: “Ens hem adonat que hi ha una manca de consciència individual sobre les mateixes limitacions i la digitalització no és un procés fàcil, sinó que requereix un aprenentatge continu i sostingut… que no s’acaba mai, vaja! Ara que sabem utilitzar eines digitals per comunicar-nos i que el procés comercial s’ha transformat en híbrid, és el moment que les companyies estableixin estratègies comercials ja conceptualitzades per a un nou model de venda més digital”, comenta.
En altres paraules, em ve a dir que la pandèmia ha accelerat uns quants anys la importància de la venda digital. I que ja teníem els instruments per a utilitzar-la i fer-la efectiva, però no havíem creat encara un mecanisme coordinat per utilitzar-los amb eficiència. La venda digital, doncs, encara s’ha d’aprendre a fer en bona part i és molt important i urgent consolidar-la, quant a mètode. Qüestió de la “nova competència”…
La redacció de VilaWeb us recomana avui aquests articles i enllaços:
–Euronews: La variant delta imposa noves restriccions de viatge arreu d’Europa (en anglès)
–Le Figaro: Carta oberta de trenta-un científics internacionals per “una investigació completa sobre l’origen del SARS-CoV-2” (en francès)
–The Guardian: “Els sistemes de salut s’haurien de preparar”: els metges s’adapten pel tsunami de la covid persistent (en anglès)
–Franceinfo: Brot a Rússia: Moscou i Sant Petersburg tornen a registrar un augment de les dades (en francès)
–BBC: Treball infantil a Uganda: els costs ocults de la covid (en anglès)
Quines han estat les notícies més destacades sobre la crisi que us hem ofert avui:
–Les persones entre 30 anys i 35 a Catalunya poden demanar hora per a rebre la primera dosi
–El BIOCOMSC demana de vaccinar ja totes les edats per l’augment de casos de covid entre els joves
–Les Illes exigiran una PCR negativa o la vaccinació completa en grups de més de vint persones
Els enllaços i les dades a tenir sempre a mà:
–Quines són les restriccions al País Valencià?
–Quines són les mesures contra la covid-19 a Catalunya?
–He tingut contacte amb un positiu de covid-19, però ja m’havien vaccinat: he de fer quarantena?
–Així és el consentiment escrit per a rebre la segona dosi d’AstraZeneca
–Com demanar cita per a vaccinar-se? Tots els detalls
–Passaport covid: com es pot descarregar i de què serveix?
–Vacances 2021: on podrem viatjar i fer turisme tot i la covid?
–Vegeu la informació de la Generalitat Valenciana. Telèfon d’informació: 900 300 555
–Vegeu la informació de la Generalitat de Catalunya. Telèfon d’informació: 061
–Vegeu la informació del Govern de les Illes Balears. Telèfon d’informació: 061
–Vegeu la informació del Govern d’Andorra. Telèfon de cita prèvia: 821 955
–Vegeu la informació de l’estat espanyol
–Vegeu la informació de l’estat francès
–Vegeu la informació de l’Organització Mundial de la Salut (OMS)