Renfe replica al govern que el 92% dels usuaris de Rodalia utilitzen el servei amb normalitat

  • La companyia recorda que s'executen obres importants que alenteixen la capacitat de recuperació

VilaWeb
ACN
03.10.2023 - 16:02
Actualització: 03.10.2023 - 17:40

Renfe ha dit que el 92% dels usuaris de Rodalia utilitzen el servei amb “absoluta normalitat” en resposta a la portaveu del govern, Patrícia Plaja, que ha informat en conferència de premsa que l’any passat es van registrar 22.500 incidències. La resta de trens, 278.000, argumenta que han ofert el servei amb normalitat, insisteix la companyia, que remarca que cada dia laborable opera 1.000 trens, és a dir, uns 300.000 a l’any. En un comunicat, Renfe recorda que actualment s’estan executant “obres importants” en tot l’àmbit de Rodalia que causen modificacions de servei i que la capacitat de recuperació davant d’una incidència sigui més lenta de l’habitual.

L’operadora reitera que aquesta situació és transitòria i que a mitjà termini suposarà millores rellevants en el servei perquè la xarxa s’haurà modernitzat en conjunt.

Concretament, Renfe apunta que des que es va iniciar el pla de Rodalia el 2020, s’han executat 1.154 milions d’euros, la meitat del previst fins al 2025; s’han reposat el 40% dels actius previstos en el pla, s’està treballant en el corredor mediterrani i s’ha signat la compra d’un centenar de nous trens. D’altra banda, també destaca que s’està treballant en el soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, s’ha dut a terme la nova configuració de Sants 4+4 i s’ha modificat el recorregut de vies a Sant Andreu.

Fora de Barcelona, explica que s’ha remodelat l’estació de Castelldefels; s’ha millorat l’accessibilitat a les de Mollet Sant Fost, Molins de Rei i Vacarisses, entre d’altres; s’ha millorat la senyalització entre Terrassa i Manresa i es continua treballant en el desdoblament entre Prats i la Garriga de l’R3.

Quant a la recuperació de la demanda respecte a la pandèmia, Renfe assenyala que entre gener i agost el nombre de viatgers va ser del 99,4% i afegeix que el govern no concreta quants usuaris no utilitzen Rodalia —un servei que de dilluns a divendres s’utilitza majoritàriament per motius laborals— perquè ara fan teletreball. En aquest sentit, afirma que els caps de setmana la demanda ha crescut un 20% en comparació al 2019.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor