04.10.2016 - 18:31
|
Actualització: 05.10.2016 - 11:44
La Generalitat demana “rigor” perquè “estem massa acostumats a anuncis que després no es complixen”
VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)
Renfe recuperarà el pròxim 12 de novembre l’oferta del servici de Rodalies de la línia C-6 València-Castelló anterior al començament de les obres d’implantació del tercer carril en el Corredor Mediterrani, segons ha informat la companyia en un comunicat.
Així, reposa la programació existent abans de l’execució dels treballs d’infraestructura: 79 servicis circularan novament, entre les dues ciutats, d’ells 39 en sentit València-Castelló i 40 en sentit Castelló-València.
El servici està reduït i modificat des del 7 de setembre de 2015, amb el començament de la primera fase de les obres d’implantació del tercer carril del Corredor Mediterrani. Així, el servici d’autobusos complementari deixarà de funcionar a partir de la implantació de la nova programació.
Durant la cinquena reunió del grup de treball, celebrada este dimarts, la companyia ha exposat al director general d’Obres Públiques, Transport i Vertebració del Territori, Carlos Domingo, la futura nova programació del servici entre les dues ciutats.
Durant la trobada, els tècnics han analitzat les incidències ocasionades i els retards “puntuals” durant el mes de setembre amb motiu del desenvolupament final de les obres en diversos punts de la línia i les demores ocasionades. L’objectiu primordial del grup de treball és l’establiment de “contactes periòdics” amb la finalitat de traslladar a la Generalitat una informació de “primera mà”, del servici de Rodalies entre València i Castelló.
Per la seua banda, el Consell ha exigit a Foment que restablisca “com més prompte millor” tots els servicis en Rodalies “amb els mateixos temps i freqüències” que abans de les obres. El director general d’Obres Públiques, Carlos Domingo, ha traslladat a Renfe les queixes de la comunitat educativa i dels alcaldes dels municipis de la línia C6 i ha demanat “solucions” fins que es restablisca el servici.
SENSE REPRESENTANT D’ADIF
“Portem massa temps en obres, massa molèsties i massa hores perdudes sense que als usuaris se’ls compensen per les molèsties”, ha indicat Domingo, segons ha informat la Generalitat en un comunicat, en què ha lamentat que a la trobada “no ha assistit cap representant d’Adif, tot i les contínues sol·licituds de la Conselleria d’Obres Públiques”.
“Ens han donat una data, el 12 de novembre, en què es reposaran els servicis, però estem massa acostumats a anuncis que després no es complixen, de fet, ja van cinc d’estes característiques”, ha indicat Domingo, qui ha demanat “rigor i serietat perquè els usuaris portem massa temps en obres, massa molèsties i massa hores perdudes sense saber quan s’acabaran les obres, sense conèixer la programació, sense que als usuaris se’ls compensen per les molèsties”.
Davant d’això, des de la Generalitat s’ha exigit a Renfe que mentre no es restablisca el servici “en condicions”, s’apliquen les solucions i les mesures exigides pel Consell “com la bonificació dels bitllets, una major informació, un pla de xoc per a recuperar la confiança dels viatgers i que mantinguen una major comunicació amb els alcaldes i amb la comunitat universitària”.
A la reunió, Carlos Domingo ha traslladat a Renfe les queixes de la comunitat educativa i dels alcaldes dels municipis de la línia C6 “per a posar fi a la falta de fiabilitat del servici, a la falta de confiança, a les perdudes econòmiques que evaluem en un milió d’euros al mes, i a la falta de bonificació en un 50% el preu del trajecte”.
El director general ha lamentat que Adif “no ha assistit a la reunió i ha perdut una nova oportunitat d’explicar als valencians la programació de les obres del tercer carril entre Castelló i València”. “L’anunci de restablir el servici haguera resultat més creïble si Adif ens haguera lliurat el pla d’obres, però una vegada més ha demostrat el poc que importem els valencians quan ens ignoren d’esta forma des del Ministeri de Foment”, ha criticat.