Renfe amplia el pla alternatiu de transport per les obres del túnel de Roda de Berà

  • Incorporarà una nova línia d'autobús que connectarà Cambrils i Vila-seca amb Sant Vicenç de Calders

VilaWeb
Redacció
12.09.2024 - 20:06
Actualització: 12.09.2024 - 21:24

Renfe ha anunciat modificacions en el pla alternatiu de transport (PAT) arran del començament de les obres del túnel ferroviari de Roda de Berà (Tarragonès), que començaran l’1 d’octubre i obligaran a interrompre el pas de trens entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès) durant cinc mesos. Així, incorporarà una línia d’autocar que sortirà de Cambrils (Baix Camp), farà una única aturada a Vila-seca (Tarragonès) i finalment arribarà a Sant Vicenç de Calders. Aquí, els usuaris podran agafar ja el tren per a anar a Barcelona.

Amb aquesta línia, els usuaris de les línies R14, R15 i R16 de Rodalia de Catalunya d’aquests municipis no hauran d’anar obligatòriament a Tarragona o Reus per a agafar els autocars. La decisió arriba arran de la insistència dels ajuntaments de Cambrils i Vila-seca.

Així mateix, la incorporació traurà pressió sobre la ciutat de Tarragona, perquè aquests viatgers aniran directament a Sant Vicenç de Calders i, per tant, es reduirà el trànsit d’autobusos a l’estació.

A més, també hi haurà dos nous trens per sentit de la línia R15 des de Valls, dos a primera hora del matí cap a Barcelona i uns altres dos a darrera hora del dia en sentit sud. D’aquesta manera, la capital de l’Alt Camp comptarà amb set trens per sentit en la relació amb Barcelona a partir de l’1 d’octubre.

La Generalitat crearà un abonament bonificat

A més, Tarragona també tindrà una segona parada de les línies d’autocars, concretament a la plaça de la Imperial Tàrraco. Aquesta servirà per als usuaris que iniciïn o acabin el seu recorregut a la ciutat i serà directa a Sant Vicenç de Calders.

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica crearà un nou abonament de transport públic a un preu bonificat. Serà una T-10/120 unipersonal, vàlida per al recorregut Tarragona-Barcelona durant el tall del servei.

A més, es reforçarà l’oferta de busos interurbans directes entre ambdues ciutats amb sis noves expedicions per sentit durant les obres, de tal manera que s’assolirà la xifra de nou expedicions per sentit.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor