“Depenem del nostre proveïdor de trens”: l’escull a Renfe per a unir Barcelona amb París

  • La connexió amb Tolosa de Llenguadoc entrarà en funcionament finalment el mes d'abril

VilaWeb

VilaWeb – Agències

23.12.2024 - 15:07
Actualització: 23.12.2024 - 17:48

El president de Renfe, Raül Blanco, diu que continuen treballant amb les autoritats franceses per avançar amb els tràmits per a unir Barcelona amb París. Segons Blanco, és un objectiu imprescindible, però encara hi ha alguns esculls.

“Depenem que el nostre proveïdor de trens, que en aquest cas és Talgo, faci la seva homologació de la sèrie 106 a França”, una qüestió que va amb retard, diu. “Hem d’intentar de pressionar perquè això avanci d’una manera molt més ràpida i s’arribi a París”, ha dit durant una visita al nou centre de gestió d’operacions per a trens TGV-Llarga Distància i Avant a Catalunya.

La nova instal·lació ha tingut un cost de més d’un milió d’euros i ha requerit una ampliació dels llocs de feina dedicats a les tasques de gestió i coordinació d’aquests serveis. El nou centre de gestió s’ubica a l’estació de Sants a Barcelona i dóna servei als TGV, Avlo, Euromed, Alvia, Intercity i Avant que circulen a Catalunya. Té una superfície de 144 metres quadrats i està equipat amb la tecnologia més moderna. Entre les principals particularitats, té una pantalla gegant composta per catorze pantalles i serveis annexos.

El nou espai permet d’augmentar el nombre de llocs de feina dedicats al funcionament i operacions dels serveis TGV-Llarga Distància i Avant a Catalunya. Segons que expliquen, l’increment de capacitat permet una coordinació més bona entre els equips operatius i els d’atenció al client.

Retards del TGV a Girona

Durant la visita amb la premsa al nou centre de control, els responsables de Renfe han parlat dels retards diaris que acumula la línia del TGV entre Girona i Barcelona. Han explicat que aquests retards són causats per les obres a l’estació de la Sagrera, que fan que una part del trajecte s’hagi de fer per una sola via.

Renfe a Tolosa

Una vegada l’Agència Ferroviària de la Unió Europea ha autoritzat Renfe a operar entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, al gener començaran les proves i preveuen de recuperar la ruta a partir de l’abril, segons Blanco. Aquest gener arrencarà la circulació en proves i s’espera que de l’abril al setembre ja es pugui fer la connexió ferroviària amb destacat interès “turístics i empresarial”.

Sobre el traspàs de Rodalies a la Generalitat i la creació de l’empresa mixta ferroviària, Blanco diu que és una qüestió entre la Generalitat i el govern espanyol, però que els treballs “mantenen el calendari previst”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor