23.12.2024 - 15:07
|
Actualització: 23.12.2024 - 17:48
El president de Renfe, Raül Blanco, diu que continuen treballant amb les autoritats franceses per avançar amb els tràmits per a unir Barcelona amb París. Segons Blanco, és un objectiu imprescindible, però encara hi ha alguns esculls.
“Depenem que el nostre proveïdor de trens, que en aquest cas és Talgo, faci la seva homologació de la sèrie 106 a França”, una qüestió que va amb retard, diu. “Hem d’intentar de pressionar perquè això avanci d’una manera molt més ràpida i s’arribi a París”, ha dit durant una visita al nou centre de gestió d’operacions per a trens TGV-Llarga Distància i Avant a Catalunya.
La nova instal·lació ha tingut un cost de més d’un milió d’euros i ha requerit una ampliació dels llocs de feina dedicats a les tasques de gestió i coordinació d’aquests serveis. El nou centre de gestió s’ubica a l’estació de Sants a Barcelona i dóna servei als TGV, Avlo, Euromed, Alvia, Intercity i Avant que circulen a Catalunya. Té una superfície de 144 metres quadrats i està equipat amb la tecnologia més moderna. Entre les principals particularitats, té una pantalla gegant composta per catorze pantalles i serveis annexos.
El nou espai permet d’augmentar el nombre de llocs de feina dedicats al funcionament i operacions dels serveis TGV-Llarga Distància i Avant a Catalunya. Segons que expliquen, l’increment de capacitat permet una coordinació més bona entre els equips operatius i els d’atenció al client.
Retards del TGV a Girona
Durant la visita amb la premsa al nou centre de control, els responsables de Renfe han parlat dels retards diaris que acumula la línia del TGV entre Girona i Barcelona. Han explicat que aquests retards són causats per les obres a l’estació de la Sagrera, que fan que una part del trajecte s’hagi de fer per una sola via.
Renfe a Tolosa
Una vegada l’Agència Ferroviària de la Unió Europea ha autoritzat Renfe a operar entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, al gener començaran les proves i preveuen de recuperar la ruta a partir de l’abril, segons Blanco. Aquest gener arrencarà la circulació en proves i s’espera que de l’abril al setembre ja es pugui fer la connexió ferroviària amb destacat interès “turístics i empresarial”.
Barcelona i Perpinyà estaran més unides amb una nova línia de Renfe a Tolosa
Sobre el traspàs de Rodalies a la Generalitat i la creació de l’empresa mixta ferroviària, Blanco diu que és una qüestió entre la Generalitat i el govern espanyol, però que els treballs “mantenen el calendari previst”.