08.08.2017 - 14:06
MADRID, 8 (EUROPA PRESS)
Renfe ha llançat un pla per millorar del seu sistema de venda de bitllets, amb la finalitat d’optimitzar les seves prestacions tècniques i ampliar els serveis als viatgers, que suposarà una inversió de 22,8 milions d’euros.
La companyia ferroviària acaba de treure a concurs el contracte per abordar aquestes millores del canal de venda i el seu posterior manteniment, amb la finalitat de que estiguin acabades al començament de 2018 o a l’agost d’aquest any, en funció dels diferents treballs.
Renfe optimitza el sistema de comercialització de bitllets després dels problemes sorgits fa uns mesos, quan va llançar les primeres edicions de la promoció mensual de bitllets AVE a 25 euros que duu a terme durant aquest any.
No obstant això, la companyia realitzarà una reforma integral, que abastarà nous desenvolupaments dels sistemes tècnics, però també prestacions per als clients, tot això amb la fi última de captar nous viatgers i fidelitzar els actuals.
En concret, en virtut d’aquest projecte, i pel que al servei al viatger es refereix, l’operadora millorarà la comercialització de l’AVE, el denominat ‘revenue management’, sistema pel qual els preus dels bitllets d’aquests trens varien en funció de la demanda que registren.
També implementarà una connexió entre els diferents canals de venda per gestionar un mateix bitllet en tots ells i oferir així als clients un servei “personalitzat i multinacal”.
Així mateix, optimitzarà i facilitarà el servei de les màquines autovenda de bitllets situades en les estacions i, en el cas dels serveis públics (Rodalies i Regionals), implementarà nous sistemes de venda que “contribueixin a aconseguir els objectius de captar i fidelizar clients, incrementar l’ocupació mitjana dels trens i els ingressos, i millorar la satisfacció dels viatgers”.
En el plànol tècnic, Renfe implementarà un control de vulnerabilitats i seguretat del programari del sistema de venda amb la finalitat d’evitar “caigudes” de la xarxa o robatori de dades.
També instal·larà nova arquitectura tècnica i de millora del rendiment del sistema, i inclourà mesures dirigides a automatitzar les proves repetitives dels usuaris i a assegurar la qualitat del sistema de vendes ‘Siver’ mitjançant la “detecció primerenca de defectes”.
A més, s’articularà un òrgan de control i coordinació de tots els projectes i iniciatives inclosos en aquest pla de millora, segons consta en els plecs del contracte.