10.05.2023 - 16:12
|
Actualització: 10.05.2023 - 17:33
Renfe ha lamentat haver-se assabentat pels mitjans de l’expedient sancionador que li ha obert l’Agència Catalana del Consum. L’operadora denuncia que pateix una “ofensiva continua” i defensa que ha traslladat al Departament de Territori tota la informació sobre la gestió del servei de Rodalia arran de l’avaria a l’R2 Sud. Així mateix, indica que els ciutadans són la seva “preocupació” i assegura que aplicarà les millores que pugui als viatgers. La companyia també lamenta haver sol·licitat de forma reiterada les actes de la inspecció de Consum a la demarcació de Barcelona, que l’organisme “no li ha volgut fer arribar”. En canvi, sí que li ha facilitat les de Tarragona, on les incidències detectades són puntuals.
“És públic i notori que a totes les comunicacions s’indicava que els horaris no eren reals”, defensa la companyia sobre el fet que se li atribueixi que l’hora de pas dels trens no corresponia als horaris de la web. La companyia explica que els va canviar a l’R2 Sud dissabte i avui dimecres als serveis regionals afectats.Després de tot, l’operadora defensa que manté una comunicació constant amb els responsables del Departament de Territori.
L’Agència Catalana del Consum ha obert aquest dimecres un expedient sancionador contra Renfe per manca d’informació als viatgers afectats per l’avaria de l’R2 Sud. Les infraccions, tipificades com a “molt greus”, poden comportar multes d’entre 100.001 euros i 1 milió d’euros.