07.05.2020 - 10:30
Els laboratoris Reig Jofre han obtingut un benefici de 3,2 milions d’euros durant el primer trimestre d’aquest any, xifra que representa un increment respecte el mateix període del 2019, segons ha informat la companyia en un comunicat. L’empresa va tancar el primer trimestre amb una xifra de negocis de 62,1 MEUR davant els 49,3 milions de l’exercici anterior, amb un creixement del 26%. Els laboratoris han anunciat l’inici d’un estudi clínic per avaluar l’eficàcia de complement alimentari Manremyc entre el col·lectiu de sanitaris amb un risc elevat de contraure el coronavirus. Segons Reig i Jofre, si es demostra la seva efectivitat ja podria estar a punt a partir de l’octubre i només requeriria una dosis per a un tractament de 14 dies.
El marge brut va disminuir fins el 60% des del 64% de l’any anterior i les despeses de personal es van incrementar un 14% per l’impacte de la incorporació d’una plantilla de 50 persones més de la nova línia de producte osteoarticular adquirida el segon trimestre de l’any passat. L’Ebitda va créixer un 43% gràcies al creixement de vendes i al control de despeses.La divisió ‘pharmaceutical technologies’ en antibiòtics i injectables va aportar el 44% de les vendes, que es van situar en els 27,1 milions d’euros amb un augment del 12% durant el primer trimestre en relació al mateix període de l’any passat. Segons l’empresa, va destacar l’augment de la demanda de productes injectables, sedants, analgèsics i relaxants musculars fabricats a Barcelona per l’augment del tractament de malalts a l’UCI afectats pel coronavirus.
A la seva planta de Toledo, Reig i Jofre va créixer la demanda d’antibiòtics i injectables aplicables quan la infecció vírica causa per la Covid-19 baixa les defenses dels pacients fins a poder-los causar infeccions secundàries de base bacteriana.Pel que fa la divisió ‘speciality pharmacare’, formada per productes de dermatologia, osteoarticular i salut de la dona, va aportar el 30% de la xifra de negocis fins arribar als 18,5 milions d’euros, un 92% més, pel creixement de les àrees ja existents i a la incorporació d’uns 8 milions d’euros en vendes de la nova línia osteoarticular en el segon semestre del 2019.
D’altra banda, la divisió de ‘consumer healthcare’, integrada per l’àrea complements nutricionals de Forté Pharma i la línia OTC, va aportar 16,4 milions d’euros al negoci, el 26% de les vendes amb un creixement del 7% respecte el primer trimestre del 2019.Per àrees geogràfiques, al tancament del trimestre Espanya va representar el 47% de les vendes, la resta d’Europa el 45% i la resta del món un 10%. De fet, el mercat espanyol va créixer un 60% per l’efecte del nou negoci Osteoarticular i per la fabricació per al mercat de medicaments essencials en la crisi de la Covd-19.