29.05.2017 - 09:42
|
Actualització: 29.05.2017 - 09:59
El metro ha viscut per cinquè dilluns la vaga del treballadors en la franja de matí, entre set i les nou del matí, coincidint amb l’hora punta. Durant aquest temps, els passatgers s’han tornat a acumular a les andanes davant les freqüències de pas més espaiades dels combois, que han funcionat al 40% (57 en total), la mateixa prevista per a la franja de quatre a sis de la tarda. Per això TMB ha fet regulacions intermitents als enllaços de La Sagrera i Sagrada Família de la línia 5 per motius de seguretat. El seguiment de la protesta ha estat d’entre el 90% i el 95%, segons han informat a l’ACN fonts del sindicat CCOO. La companyia ha recordat que les freqüències de pas es poden veure alterades més enllà de les nou del matí per les maniobres de retirada i incorporació dels trens.
TMB va reiterar la setmana passada que els serveis mínims serien ‘insuficients’ per absorbir la demanda, en especial a la franja de matí, i va emplaçar els usuaris a buscar sistemes alternatius de transport. La pròxima aturada està prevista per a les quatre de la tarda i s’allargarà fins a les sis, amb uns serveis mínims del 40%.
D’altra banda, fonts sindicals han explicat a l’ACN que aquest dimarts hi ha una nova trobada prevista de mediació al Departament de Treball i han expressat el seu desig que les dues parts assoleixin un acord ja que significaria que ‘hem aconseguit més o menys el què reclamem’ però també, ha afegit, que ‘la ciutadania deixi de partir molèsties’. ‘També som conscients que afecta els usuaris’, han assegurat.
Les aturades s’han de repetir cada dilluns laborable fins que els treballadors no considerin que la negociació del conveni col·lectiu amb la direcció de l’empresa s’ha desbloquejat. La direcció de TMB ha reclamat als sindicats del Metro de Barcelona que portin ja a l’assemblea de treballadors la darrera proposta de conveni col·lectiu que ha fet l’empresa. Segons l’empresa, els principals punts de desacord actualment són l’increment salarial, la vigència del conveni i el personal que caldria incorporar al nou sistema de torns.
Els sindicats també van xifrar en més del 90% el seguiment entre els treballadors de les quatre jornades de vaga prèvies (tots els dilluns des del 24 d’abril, excepte l’1 de maig perquè era festiu). La protesta de la plantilla del Metro de TMB va ocasionar en totes les ocasions aglomeracions a les andanes i que els combois circulessin més plens de passatgers del normal en un dia laborable, ja que les freqüències de pas es van eixamplar fins al voltant dels deu minuts a les hores punta.