Rècord al metro i bus de l’àrea metropolitana de Barcelona, amb més de 373 milions de passatgers

  • Suma gairebé dotze milions de nous viatgers durant el primer semestre de l’any

VilaWeb

ACN

22.07.2019 - 13:22
Actualització: 22.07.2019 - 14:31

Entre el gener i el juny d’aquest 2019, el metro i bus gestionats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han assolit la xifra històrica de 373,65 milions de viatgers. La dada significa un increment del 3,3% respecte el primer semestre del 2018, amb 11,84 milions de nous viatgers.

El període de creixement coincideix amb l’increment d’oferta de serveis, amb vint noves línies Exprés i Metrobús. ‘Amb les millores i novetats que estem duent a terme, el transport metropolità encara té molt de recorregut i aquest ha de ser el gran facilitador del canvi d’hàbits en termes de mobilitat i sostenibilitat’, ha destacat el vicepresident de mobilitat i transport en funcions de l’AMB, Antoni Poveda.

Pel que fa específicament al metro i bus de gestió directe a través de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), els sis primers mesos de l’any han registrat 322,75 milions de passatgers. La dada és un 2,7% superior que el mateix període de l’any anterior, amb 8,49 milions de viatgers nous. En el cas de la xarxa de metro, l’increment ha estat de l’1,8% mentre que als autobusos regulars ha estat del 4,5%. En paral•lel, els serveis de bus de gestió indirecta de l’AMB han registrat 50,90 milions de viatgers, xifra que representa un increment del 7% respecte l’any passat (+3,35 milions de passatgers). En el cas dels serveis Aerobús i Barcelona City Tour, han crescut un 2,8% i un 13,1%, respectivament.

Analitzant el registre per territoris, l’AMB destaca els increments de passatgers de l’11,6% i 11% a les línies diürnes de Castelldefels i a la de Gavà i Viladecans, així com també un creixement del 7,5% a la línia del Barcelonès nord. L’AMB ressalta que l’increment general de viatgers transportats respecte a l’any anterior suposa un estalvi mediambiental en emissions de 6.335 tones de CO2, 0,65 tones de PM i 19,81 tones de NOX en comparació amb si aquests viatges s’haguessin fet en vehicle privat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor