24.03.2025 - 11:49
|
Actualització: 24.03.2025 - 12:02
El govern ha arribat a un acord amb ERC per a aplicar una rebaixa de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) per als treballadors que cobren menys de 33.000 euros bruts l’any, segons que ha avançat Catalunya Ràdio i ha confirmat l’ACN. L’anterior executiu de Pere Aragonès ja volia impulsar aquesta reforma amb el suport del PSC, però no va prosperar perquè el parlament va tombar el pressupost del 2024 amb el vot en contra dels Comuns, que va precipitar un avançament electoral.
Fonts d’ERC expliquen que la proposta preveu una rebaixa d’un punt de l’IRPF, fins al 9,5%, en el primer tram de tributació de l’escala autonòmica, beneficiant tres de cada quatre contribuents. Per exemple, una persona que tingui ingressos de 24.900 euros estalviaria 125 euros en la declaració de la renda. ERC defensa que la mesura beneficiarà les classes mitjanes, que considera les més afectades pel cost de la vida.
La rebaixa de l’IRPF és la mateixa que el govern d’Aragonès va incloure a la llei d’acompanyament del pressupost del 2024, que no va prosperar al Parlament principalment per l’oposició dels Comuns, especialment pel desacord sobre el Hard Rock. Ara, caldrà veure si la reintroducció de la rebaixa troba prou suport al parlament, ja que els vots del PSC i ERC no serien suficients.
D’altra banda, en setmanes recents, el govern i els Comuns han acordat mesures fiscals com l’increment de la taxa turística i l’impost de transmissions patrimonials per als grans tenidors. El govern d’Illa negocia amb els socis d’investidura el suplement de crèdit que permetria d’incrementar la despesa en 4.000 milions d’euros, tenint en compte que enguany no hi haurà nous pressuposts.