Ratxes de més de 100 km/h, talls de llum i onades de 12 metres: el balanç del temporal de vent

  • Queda una carretera tallada per la neu · El servei de Rodalia es va interrompre ahir pel vent, però ja s'ha restablert

VilaWeb
Un arbre caigut ahir sobre la via del tren a Sant Miquel de Fluvià
30.03.2025 - 12:30
Actualització: 30.03.2025 - 19:09
00:00
00:00

El temporal de vent, que ja es considera tancat, ha causat una bona quantitat d’incidències. A Catalunya, hi ha hagut més de 900 trucades al telèfon d’emergències 112, amb l’Alt Empordà (221) i el Baix Empordà (125) com a comarques més afectades. El vendaval va a la baixa, però encara bufa amb força a l’Empordà, on s’han registrat ratxes de 100,8 km/h a Portbou. A més, el port de Maó ha registrat una onada de 12,63 metres.

La circulació ferroviària s’ha normalitzat a totes les línies de Rodalia. Ahir, es va tallar la circulació entre Ripoll i Puigcerdà per culpa del mal temps. També es va haver d’interrompre la circulació a la R4 (Castellbell i el Vilar) i la R11 (Sant Miquel de Fluvià) a causa de la caiguda d’uns arbres.

Els Bombers de la Generalitat de Catalunya han rebut vora 680 avisos, sobretot a la Regió d’Emergències de Girona (309). Han intervingut principalment en arbres caiguts sobre la via pública, sobre vehicles, cases i cables. No hi ha hagut cap ferit. També han fet serveis per caigudes d’elements no estructurals, com ara rètols, tanques, tendals i marquesines, i per assegurar i sanejar teulades, finestres i cobertes que corrien perill de desprendre’s.

Protecció Civil manté avui les alertes per l’onatge, però ha desactivat les de vent a Catalunya. Recomana de fer molta atenció en la mobilitat i les activitats a l’exterior, sobretot a la muntanya i vora la mar, i d’ajornar-les si no es pot garantir la seguretat. Es manté activat en alerta groga el Pla METEOBAL per fort vent a Menorca, el nord i nord-est de Mallorca i la Serra de Tramuntana. Ahir, les ràfegues van arribar a 130 km/h al santuari de Queralt, i van passar de 120 km/h a Portbou i el pantà de Darnius-Boadella.

També és activa l’alerta del Pla PROCICAT per fort onatge. El Servei Meteorològic de Catalunya manté l’avís per onades de més de 2,5 metres (maregassa) a l’Alt i el Baix Empordà, amb pics que poden arribar a 4 metres (mar brava). Hi haurà mar de fons notable i l’onatge vindrà del nord. Està actiu el Pla METEOBAL amb color carabassa per fenòmens costaners a Menorca i al nord i nord-est de Mallorca.

Al País Valencià ja s’han desactivat tots els avisos.

Talls de subministrament elèctric a l’Alt Empordà

El vent de tramuntana i el mestral han causat també talls de llum, sobretot a l’Alt Empordà. Agullana, Darnius i Maçanet de Cabrenys han estat unes hores sense subministrament, i vora 1.435 abonats se n’han vist afectats. Endesa hi va instal·lar grups electrògens i ara sols en queda una desena sense servei. També es van veure afectats Portbou, Colera i part de Llançà, on el servei s’ha recuperat progressivament.

Una carretera tallada i tres amb cadenes a causa de la neu

Quant a la xarxa viària, ja només resten dues carreteres afectades per la neu. La BV-4024 continua tallada a l’accés al coll de Pal (Berguedà), i calen cadenes per a circular a la N-141 al coll del Portilló. Ahir a la tarda, la caiguda d’arbres va causar talls i afectacions en uns quants trams: la C-55 a Castellbell i el Vilar, la C-65 a Santa Cristina d’Aro, la C-246a a Vilanova i la Geltrú, la N-340 a Vallirana, la C-15b a Sant Pere de Ribes-Canyelles, la LV-4241 a Sant Llorenç de Morunys i la T-700 a Prades.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
Fer-me'n subscriptor