31.05.2022 - 20:45
|
Actualització: 31.05.2022 - 22:39
La ministra espanyola de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha tret ferro a la manca d’execució d’inversions a Catalunya, només un 35% del total previst el 2021: “No podem fer un relat només al voltant de les xifres. Si s’expliquen aïlladament no transmeten la realitat de com estan avançant els projectes”, ha dit en la inauguració del Saló Internacional de la Logística (SIL).
“A mi m’agradaria deixar palès que, des del 2018, aquest govern ha invertit i executat a Catalunya més que en qualsevol altra comunitat autònoma”, ha dit. A més, ha mirat d’esquivar l’escàndol dient que cal defugir “la confrontació i les comparatives que no condueixen a res”, i ha demanat de no utilitzar les infraestructures com una “arma llancívola” entre territoris.
“Evidentment, 2020 i 2021 no van ser bons anys per a l’execució, però hem aconseguit un ritme que supera en més d’un 160 % la comparativa amb l’any anterior”, ha afegit, i ha dit que en propers exercicis es podrà comprovar el resultat de licitacions i compromisos pressupostaris ja duts a terme.
D’altra banda, el secretari de Territori i Mobilitat del govern, Isidre Gavín, ha denunciat les dades d’execució d’inversions –inadmissibles, ha dit– i els endarreriments crònics en grans infraestructures com el corredor Mediterrani: “Durant tots aquests anys van passant governs de diferents colors i això no només no canvia sinó que es consolida i empitjora”.
Gavín ha denunciat que no executar les inversions previstes “deixa tirades les empreses, les infraestructures i els ciutadans que les usen”, i ha dit que l’agenda inversora “absolutament deficient”.