Ramon Tremosa: ‘No és una situació que interessi a Vueling. Això té impacte i fa mal a la marca’

  • Entrevista a l'eurodiputat Ramon Tremosa, que denunciarà a la Comissió Europea el cas de catalanofòbia contra dues passatgeres de Vueling

VilaWeb

Text

Roger Graells Font

13.11.2017 - 22:00
Actualització: 13.11.2017 - 23:09

L’eurodiputat del PDECat Ramon Tremosa va anunciar ahir que denunciaria a la Comissió Europea el cas de catalanofòbia de què van ser víctimes dues passatgeres de Vueling, que, segons que van explicar a VilaWeb, van ser expulsades d’un vol de Barcelona a Maó per haver parlat en català. L’aerolínia no va voler fer-ne cap comentari i a Twitter va assegurar que investigava el cas.

Tremosa assegura que aquest fet constitueix una vulneració de drets fonamentals i espera que l’aerolínia rectifiqui, doni explicacions i indemnitzi les dues víctimes. Avui té previst de presentar una pregunta per escrit a la Comissió.

Heu dit que denunciaríeu Vueling per vulneració de drets fonamentals. Què pot significar, aquesta denúncia?
—La Comissió té entre dos i tres mesos per respondre per escrit, i la resposta es publica a la web del Parlament Europeu traduïda a totes les llengües oficials. Pot ser que la Comissió Europea obri un expedient a Vueling, que li demani informació i que insti l’estat espanyol a evitar que passin coses com aquestes en el futur.

Malauradament, els casos de catalanofòbia als aeroports són habituals.
—He fet unes dues mil preguntes parlamentàries en vuit anys, algunes sobre aquesta mena de casos. Que et facin sortir de l’avió, que perdis el bitllet amb el cost econòmic que això implica, dormir en un hotel, haver de comprar un altre bitllet, dormir amb angoixa perquè no saps si et deixaran entrar… Això és una bestiesa! Ho trobo una aberració impressionant i no pot quedar així. Si els fets són certs, els denunciaré i faré tant com calgui per resoldre-ho.

La Comissió pot multar Vueling?
—No ho sé exactament, depèn de la legislació espanyola i ara mateix ho ignoro. Però sí que pot obrir un expedient i això implica un descrèdit per a l’empresa. Que surti Vueling en una pregunta parlamentària, que la Comissió pugui obrir un expedient, que l’estat espanyol hagi d’investigar-ho… tot això és propaganda negativa. Puc demanar a més eurodiputats que signin la pregunta i reunir-me amb comissaris. Me la poden signar perfectament vint o trenta eurodiputats de països diferents.

Hi ha un objectiu dissuasiu en l’actuació?
—La pregunta parlamentària té una funció de dissuasió de situacions futures. No és una situació que a Vueling li interessi. Això té impacte i fa mal a la marca a les xarxes socials, en dóna una imatge pèssima.

I si Vueling rectifica?
—Retiraré la pregunta si Vueling es posa en contacte amb aquestes persones, es disculpa i les indemnitza.

Hi veieu cap relació amb el context polític, o és un cas aïllat?
—Té relació amb la catalanofòbia que activen diversos mitjans de Madrid. Hi ha un boicot a productes catalans que practica una part de la població, hi ha una criminalització de tot allò que és català… Però som a la Unió Europea i això és molt greu.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor