Ramon Tremosa s’incorpora al consell d’administració d’AENA

  • L'ex-conseller de la Generalitat va deixar ara fa unes setmanes l'acta de regidor a l'Ajuntament de Barcelona

VilaWeb
26.02.2025 - 09:09
Actualització: 26.02.2025 - 13:05
00:00
00:00

Ramon Tremosa, que fa poc va deixar l’acta de regidor de Junts a l’Ajuntament de Barcelona, farà el salt al consell d’administració d’AENA, l’empresa pública espanyola de gestió aeroportuària que presideix Maurici Lucena, ex-diputat del PSC. En una intervenció a TV3, Tremosa ha confirmat el fitxatge, com a conseller independent, tot i que ha matisat que encara havia de rebre l’aval de la junta d’accionista.

Avui, precisament, AENA ha informat la CNMV que va tancar el 2024 amb uns beneficis rècord de 1.934,2 milions d’euros, un 18,6% més que no pas el 2023. Arreu del país, l’empresa gestiona deu aeroports, entre els quals els de Barcelona, Palma i València

Així mateix, AENA també ha informat la CNMV que en la junta d’accionistes del 9 d’abril es votarà reelecció dels quatre consellers a qui se’ls acaba el mandat enguany –Javier Marín, Jaime Terceiro, Amancio López i Juan Río– i la incorporació de Tremosa com a nou conseller.

Els consellers executius d’AENA tenen un sou base de 122.562,96 euros. A més, cobren un complement de lloc (49.020,81 euros) i un complement variable (13.720,33). Els consellers no executiu, com seria el cas de Tremosa, perceben dietes per assistir a les reunions amb un màxim d’11.994 euros anuals.

Ampliació de l’Aeroport de Barcelona

La incorporació de l’ex-conseller d’Empresa i Coneixement es produeix en ple debat sobre l’ampliació de l’aeroport de Barcelona. Ara fa un any, en una interpel·lació al govern de Pere Aragonès sobre la gestió de l’Aeroport de Barcelona, Tremosa va dir que calia defugir de la “gestió centralista que AENA i el govern espanyol imposen a Catalunya”. “L’aeroport de Barcelona no té vocació de ser la T5 de Barajas”, va afegir.

En aquest sentit, Tremosa va recomanar més enllà de l’ampliació de l’aeroport i obrir el debat sobre el model aeroportuari de Catalunya, ressaltant “la necessitat d’una terminal satèl·lit” i una bona coordinació amb els aeroports de Girona i Reus.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
Fer-me'n subscriptor