12.09.2015 - 16:00
|
Actualització: 12.09.2015 - 16:45
Sant Carles de la Ràpita (ACN).- El candidat de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell, ha anunciat aquest dissabte que si governa la Generalitat treballarà per portar el govern espanyol del PP davant el Tribunal d’Estrasburg si no respecta les normatives europees pel que fa al cabal ecològic de l’Ebre. Des de Sant Carles de la Ràpita, Rabell ha recordat que la gent de l’Ebre ja va aturar “un pla hidrològic catastròfic” i ha dit que respondrà a l'”anhel històric i sempre viu” dels seus habitants en favor d’un cabal sostenible per al riu Ebre. També ha donat suport a les reivindicacions del territori per reduir la sinistralitat a l’N-340 precisament el dia que mig centenar de persones han tallat aquesta via reclamar una solució.
Tot i recordar que en aquestes eleccions s’està discutint l’encaix de Catalunya a l’estat espanyol, l’exlíder veïnal ha assegurat que Catalunya Sí que es Pot també vol posar sobre la taula les problemàtiques concretes del territori que han de tenir resposta per part de la Generalitat de Catalunya i del govern espanyol. Unes respostes, ha afegit, que seran una realitat si el govern del PP “cau quan més aviat millor”. Així, el candidat ha fet una crida a la Catalunya social per aconseguir una victòria contundent el pròxim 27-S que sigui “el preludi d’un canvi de majories i del bipartidisme i d’un govern tant odiós i que ha fet tant de mal al territori” com el del PP. “Siguem independents o no, l’Ebre segueix venint de lluny”, ha reblat.
Mesures per reduir la sinistralitat a l’N-340
El mateix dia que mig centenar de persones s’han sumat a la manifestació convocada pels alcaldes de les Terres de l’Ebre per exigir solucions a la mortalitat a l’N-340, Lluís Rabell ha donat suport a les reivindicacions del territori que passen, principalment, pel desviament del tràfic de camions a l’autopista AP-7 per posar solució “a un problema intolerable”.
El candidat de Catalunya Sí que es Pot, ha afegit que la sinistralitat en aquesta via posa de relleu també problemes estructurals com “les mancances de mobilitat al territori i la falta d’atenció que rep les Terres de l’Ebre”.