08.04.2022 - 11:28
|
Actualització: 08.04.2022 - 13:28
Les primeres afectacions de la línia R4 de la Xarxa de Rodalies de Catalunya per les obres del corredor mediterrani començaran el 23 d’abril. Coincidirà amb la finalització de les obres del túnel de Costablanca, de via única i recuperat després d’anys d’inactivitat, i l’inici dels treballs en l’actual de doble via entre Castellbisbal i Martorell. El túnel ara remodelat, de poc més de 800 metres i del segle XIX, es quedarà com a tercera via quan hagin finalitzat totes les operacions.
Les afectacions faran que durant uns mesos els trens de passatgers i mercaderies comparteixin una única via en aquest tram i s’està acabant de perfilar un pla alternatiu de transport de viatgers.
En aquest sentit, es coneixeran més detalls sobre les alternatives per al transport diari de viatgers de la R4 durant els dies posteriors de Setmana Santa.
S’acosten anys d’obres importants a Rodalies
No seran els únics treballs que comportaran afectacions en els mesos següents. En una conferència al Cercle d’Infraestructures, el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, ha avisat que s’acosten uns anys d’obres importants la xarxa de Rodalies. Ha citat també, per exemple, els treballs d’instal·lació de les vies al seu pas per la nova estació de La Sagrera, tal com es va fer fa més d’un any amb la R1 o l’avançament amb els trams que resten per desdoblar de la R3. “Hem de ser capaços d’explicar a la societat que les afectacions són lògiques per millorar”, ha assenyalat.