15.12.2015 - 20:17
|
Actualització: 15.12.2015 - 21:23
Aquesta matinada hi ha hagut un robatori de 360 metres de cable de coure entre les estacions de Mollet – Sant Fost i la Llagosta. Això ha causat retards de mitja hora de mitjana en 200 trens que circulen diàriament per les línies R2 nord, R8 i R11. A més, al final del dia haurà afectat 60.000 passatgers, un 15% dels usuaris diaris dels trens de rodalia de Barcelona. Segons el secretari d’estat d’Infrastructures, Julio Gómez Pomar, la incidència encara afectarà aquestes línies durant ‘els dies vinents’.
Pel que fa a la línia R2 nord, a partir de demà circularan dos trens per hora i sentit en la línia Sant Celoni-Granollers-Gavà i entre l’aeroport i Sant Andreu Comtal. A més, la línia es reforçarà amb un servei complementari d’autocars directes a Barcelona – Sant Andreu Arenal des de Granollers Centre, Mollet Sant Fost, Montmeló i la Llagosta. A Sant Andreu Arenal els viatgers podran enllaçar amb els trens de rodalia de les línies R3 i R4, amb el metro o amb el bus. Mentre duri el problema, circularan el 50% dels trens a la R2 nord, la R8 i la R11, amb uns retards que no s’han quantificat. Renfe reforçarà aquestes connexions amb autobusos.
Quant a la línia R8, hi haurà el servei habitual amb tren entre Martorell i Cerdanyola Universitat, però entre Cerdanyola UAB i Granollers Centre hi haurà només el servei alternatiu per carretera. Els viatgers també poden agafar la R2 entre Montcada i Reixac i Granollers Centre i la R7 entre Cerdanyola Universitat i Montcada Manresa.
A la línia R11, entre Portbou i Barcelona per Girona, hi circularan dos trens per hora i sentit. En un comunicat, Renfe i Adif ha recordat que els viatgers de Montcada poden fer servir les estacions de les línies R3 i R4 per arribar a Barcelona.
Els trens que circulin per les vies afectades tindran retards perquè el control de la circulació no es pot fer automàticament arran de la incidència, segons que ha explicat Gómez Pomar. Ha demanat disculpes als usuaris i ha assegurat que Renfe i Adif disposen tots els mitjans per resoldre aquesta situació tan aviat com sigui possible.
Per informar els clients, han reforçat el servei d’atenció al client amb cinquanta treballadors a les estacions afectades. A més, també informaran per la megafonia de trens i estacions, per Twitter (podeu seguir els comptes R2, R8 i R11) i l’app de Rodalies, les webs de Rodalies.info i Adif, i també el telèfon 900 41 00 41.
El robatori del cable ha originat petits incendis a les instal·lacions ferroviàries de Santa Perpètua de Mogoda, la Llagosta i Mollet del Vallès i ha motivat danys importants en el sistema de control dels trens a l’àrea de Barcelona. Aquests incendis han deixat inservibles alguns sistemes de senyalització, instal·lacions de seguretat, cablatge de comunicacions i sistemes informàtics.