Els contraris al quart cinturó es manifestaran el 26 de febrer a Sabadell

  • La plataforma CCQC pronostica que l'autovia no superarà els tràmits administratius necessaris

VilaWeb

ACN

01.02.2023 - 19:40
Actualització: 01.02.2023 - 22:39

La plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) es manifestarà el 26 de febrer a Sabadell per pressionar el govern i el PSC perquè no avancin en la construcció d’aquesta infrastructura. El col·lectiu es mostra escèptic amb la viabilitat del pacte entre ERC i els socialistes, en el qual hi ha el compromís de signar un acord que permeti de fer l’estudi informatiu de l’obra i pagar la construcció. “Hi ha per davant una tramitació administrativa molt llarga i caldrà veure si el projecte ho supera”, avisen. Posen com a exemple el tram de la B-40 entre Terrassa i Abrera, del qual se’n va encarregar l’estudi informatiu fa trenta anys i encara no està inaugurat.

Els opositors a la B-40 han reiterat en compareixença de premsa els seus arguments en contra d’una via que consideren inacceptable pel que fa a l’afectació urbanística i ambiental. Els manifestants sostenen que el projecte es troba administrativament i conceptualment caducat, i se senten enormement sorpresos en veure que ERC i el PSC el defensen com un projecte estrella per a la recuperació econòmica del Vallès i de Catalunya. “Això és errar de totes totes en unes apostes que haurien de ser valentes per transformar un model territorial que ara no porta enlloc i només condueix a escenaris de crisi”, assevera el portaveu de la CCQC, Toni Altayó.

A parer del col·lectiu, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espanyol ha “traspassat el mort” a la Generalitat respecte de la planificació de la B-40 perquè sigui el govern català “qui pateixi tot el desgast polític vinculat a la tramitació d’aquest projecte”.

La plataforma ecologista insisteix que, sigui quina sigui l’administració que hi hagi al capdavant, la B-40 no té possibilitats de tirar endavant. Asseguren que el marc administratiu ambiental és molt diferent ara en comparació a dècades enrere, quan es va començar a projectar la via. Altayó subratlla que “no està justificada la seva funcionalitat per ordenar la mobilitat ni amb criteris de sostenibilitat, ni d’impacte territorial ni d’emissió de gasos contaminants”.

A banda de la manifestació del 26 de febrer a Sabadell, la plataforma CCQC ha avisat que prepara actuacions administratives i jurídiques per frenar el projecte, alhora que demanarà una reunió amb el president Pere Aragonès.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor