31.08.2022 - 20:05
|
Actualització: 31.08.2022 - 20:57
El vice-president del govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha reclamat un nou model de pagament de les autopistes que per evitar la “degradació” de les carreteres. “Nosaltres tenim un model per finançar les vies d’alta capacitat”, ha ressaltat abans d’apostar per un sistema que segueixi els criteris de la Unió Europea. En aquest sentit, ha defensat el model de la “vinyeta” com una aposta de transició fins a sistemes més tecnològics basats en el pagament segons l’ús i la contaminació dels vehicles. Així, ha demanat al govern espanyol que s’assegui a negociar un model que sigui comú a l’estat espanyol. “El que no volem és que passi el que passava abans, i és que només pagaven els catalans”, ha afegit.
El secretari general d’Infastructures del govern espanyol, però, ha dit que ara no és el moment d’abordar una implementació a curt termini d’un nou mecanisme de pagament. Diu que el ministeri espanyol de Transports ha iniciat un estudi per analitzar totes les possibilitats, però no ha concretat dates. L’estudi té un termini d’un any i no es preveu que abans de l’any 2025 s’implementi cap model. Segons el ministeri, l’alliberament de la AP-7 i la AP-2, ara fa un any, ha suposat un estalvi de prop de 600 milions d’euros per als usuaris.
L’aniversari de l’alliberament de la AP-7, marcat per la incògnita del model viari