Puig s’estrena a l’Íbex 35 dos mesos i mig després de debutar a la borsa

  • Puig substitueix a partir d'avui Meliá Hotels com a integrant del principal índex borsari espanyol

VilaWeb

EFE

22.07.2024 - 12:34
Actualització: 22.07.2024 - 12:55

La multinacional de perfums i moda Puig s’ha estrenat a l’Íbex 35 dos mesos i mig després de la sortida més gran al mercat europeu d’enguany i el debut més esclatant a la borsa espanyola després del d’Aena, el 2015. Puig substitueix a partir d’avui Meliá Hotels com a integrant del principal índex borsari espanyol i arrenca en la posició número 15 –darrere Repsol i davant Banc Sabadell– amb una capitalització superior a 15.000 milions d’euros.

Propietària de marques com Jean Paul Gaultier o Carolina Herrera, Puig va debutar a la borsa el dia 3 de maig a un preu de 24,5 euros per acció i a primera hora d’avui ja superava els 26 euros. Després de la sortida a borsa, entre els accionistes, hi ha CriteriaCaixa, hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació la Caixa, que s’ha fet amb una participació superior al 3%. Puig ja va anunciar que tenia la intenció de distribuir dividends en efectiu ben aviat i que se situarien sobre el 40% del benefici net. L’univers Puig inclou marques com ara Rabanne, Carolina Herrera, Charlotte Tilbury, Jean Paul Gaultier i Nina Ricci, com també les llicències de Christian Louboutin, Banderas i Adolfo Dominguez. Amb més de 100 anys d’història, Puig és una multinacional de capital familiar controlada ara per la tercera generació de la família, que l’any passat va guanyar 465 milions i en va facturar 4.303 milions.

Durant els tres primers mesos de l’exercici del 2024, Puig –que ven els seus productes a més de 150 països– va augmentar d’un 10,1% els ingressos. El president executiu de l’empresa, Marc Puig, va identificar recentment les claus l’èxit de la companyia, entre les quals va destacar optar decididament per la perfumeria selectiva a començament de la dècada del 2000 i per la marca pròpia una mica més tard, llançar-se al segment de luxe i entrar en el mercat de la cura de la pell.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem