12.08.2015 - 09:00
|
Actualització: 12.08.2015 - 10:21
Barcelona (ACN).- El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, té clar que ”avui per avui” no hi ha marge de negociació per atendre la petició de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, de gestionar des de l’Ajuntament de Barcelona els recursos de la taxa turística. En una entrevista amb l’ACN, Puig defensa que, per llei, els recursos que s’obtenen de la taxa turística estan pensats per fer actuacions de promoció i millora de la infraestructura turística, amb una perspectiva de grans mercats, i no ”per equilibrar els impactes socials i ambientals” que pugui generar l’activitat turística. Aquest és el criteri actual de la llei i del Govern i s’haurà de veure si el futur Parlament el manté o el modifica, conclou.
Aquest és el ”criteri” de Convergència i del Govern actual, que queda explícitament definit en el contingut de la llei que va regular la taxa turística i que està vigent des de l’any 2012. Es tracta d’una llei que vol ”aixecar recursos” econòmics per fer actuacions concertades amb el sector i dirigides a la promoció i la millora de l’oferta i de la infraestructura turística, defensa Puig.
El conseller afegeix que és una llei que no es va pensar en cap cas per ”equilibrar l’impacte social i mediambiental” de l’activitat turística, com pretén l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en la seva petició de gestionar la recaptació de la taxa turística en els establiments hotelers de la capital catalana. Colau es va reunir el 30 de juliol passat amb el president Artur Mas i en el transcurs de la reunió va reclamar la gestió de la recaptació de la taxa turística de Barcelona.
Tot i això, el conseller, conscient de les eleccions del 27-S que elegiran un nou Parlament, puntualitza que aquest és el criteri actual de la llei i que el futur Parlament pot mantenir o modificar, condicionat a la composició política del conjunt dels diputats.
El titular de la cartera d’Empresa i Ocupació recorda que els ajuntaments ja reben el 30% de la recaptació de la taxa turística que s’ha de destinar a actuacions concertades amb el sector de promoció turística.