Puig assegura que el corredor Atlàntic-Mediterrani és “una urgència” per a la Comunitat Valenciana

  • Els ports de Bilbao i València col·laboraran en l'impuls de la intermodalitat i la responsabilitat social corporativa

VilaWeb
Redacció
16.05.2017 - 16:32

Els ports de Bilbao i València col·laboraran en l’impuls de la intermodalitat i la responsabilitat social corporativa

BILBAO, 16 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat que el corredor Atlàntic-Mediterrani és “una necessitat, una urgència” per a la Comunitat Valenciana mentre que per al president del Port de Bilbao, Asier Atutxa, una connexió ferroviària amb València seria “una oportunitat excepcional” per a fer més “competitiu” del trànsit de mercaderies entre tots dos ports.

Puig ha visitat este dimarts les instal·lacions del Port de Bilbao, acompanyat dels presidents dels ports de Bilbao i València, Asier Atutxa i Aurelio Martínez, respectivament, que han firmat un protocol de col·laboració per a impulsar la intermodalitat, la logística i la responsabilitat social corporativa.

El president de la Generalitat ha assegurat que per a la Comunitat el corredor Atlàntic-Mediterrani és “una necessitat, una urgència”. “Tenim grans possibilitats de connectivitat i de fer negocis junts que beneficien al conjunt de les dos comunitats”, ha dit, per a destacar que Bilbao té “un gran port que està molt bé gestionat”.

Puig ha assenyalat que el Port de Bilbao “té unes importants sinergies que podem aplicar en el conjunt de la nostra comunitat, en el port de València però també en el de Castelló”. “M’agradaria que poguérem fer coses junts, en primer lloc facilitar la connectivitat, perquè en estos moments la connexió entre Sagunt i Bilbao és pràcticament inaccessible des del punt de vista ferroviari”.

També ha apostat per “buscar sinergies en el que és les actuacions dels ports secs i fer coses conjuntament”, i ha considerat que els ports “han de tindre la capacitat d’autonomia molt major”, per la qual cosa la seua posició és “favorable al fet que hi haja una transferència de ports a les comunitats autònomes”.

Per la seua banda, el president del Port de Bilbao, després d’agrair la visita de Puig, ha dit que el conveni subscrit “tracta d’impulsar el saber fer que tenim en relació a la intermodalitat”. “La connexió del corredor Atlàntic amb el Mediterrani és una de les grans oportunitats”, ha dit.

Segons ha afegit, tant Puig com ell han analitzat la les “diferents oportunitats” i han constatat que “bona part de la Comunitat de València es dirigix cap al nord d’Europa”. Per açò, ha assegurat que una connexió ferroviària seria “una oportunitat excepcional perquè determinats trànsits d’Euskadi vagen de manera més competitiva cap al Port de valència, amb origen cap a altres punts i que eixa Comunitat valenciana poguera enviar els seus trànsits cap a ací”.

Segons Atutxa, el “va imposar d’eixe corredor” des del punt de vista pressupostari “tampoc és gens excepcional per a uns Pressupostos de l’estat” i permetria “que la Península fóra molt més competitiva en l’economia global”.

Per la seua banda, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, ha assenyalat que “hi ha molts models de port”, i que a ell personalment li “encantaria traslladar” a València “una part” del model de port bilbaí en el qual “hi ha una interrelació entre indústria i port molt estreta”.

Segons ha dit, València “és més un port comercial i a mi m’agradaria, precisament per a servir a la teua comunitat i al teu entorn, que el port de València tinguera també la seua xicoteta part industrial associada al port”. “Crec que que és fonamental, és un model del nord d’Europa, o xinés, vas a Roterdam o a qualsevol port i el que et trobes és una síntesi absoluta entre determinats tipus d’indústria i el port, perquè civilitza trànsits, ajuda les empreses allí situades a guanyar competitivitat, i eixe model és molt útil”, ha dit.

PROTOCOL

Quant al protocol firmat, en l’àmbit de la intermodalidad, acorden intercanviar experiències i coneixements en matèria de planificació, gestió i desenvolupament del transport intermodal i multimodal entre tots dos ports, i també contribuir a l’impuls dels projectes i inversions que possibiliten la creació i desenvolupament de connexions ferroviàries, singularment les vinculades amb els corredors atlàntic i mediterrani, que permeten la creació d’una oferta integral de servicis intermodals i la millora de la connexió entre els respectius ‘hinterland’.

Així mateix, es comprometen a analitzar possibles iniciatives de desenvolupament logístic que puguen ser promogudes de forma conjunta, inclosa la participació de terceres parts, que permeten l’increment de la competitivitat i la millora de les cadenes de transport que discorren pels respectius enclavaments portuaris.

Quant a la responsabilitat social corporativa, acorden contribuir al manteniment de la certificació de bones pràctiques en promoció de la salut en els llocs de treball; desenvolupar línies de col·laboració per a la celebració de jornades científiques i divulgatives en salut per a la comunitat portuària; compartir know-how i experiències, tant en prevenció de riscos laborals com en la consecució de l’objectiu d’empresa saludable.

OBJECTIUS COMUNS

Durant la trobada s’ha posat en valor “la bona sintonia” existents entre les dos dàrsenes portuàries, que tenen com a objectiu primordial l’increment de la seua competitivitat per a donar un millor servici al sector econòmic del seu ‘hinterland’.

Tant Aurelio Martínez com Asier Atutxa compartixen que la millora de la competitivitat dels ports “requerix el foment de la intermodalitat i la logística, amb la finalitat d’augmentar l’eficiència de les cadenes de transport i la consegüent expansió de les seues respectives zones d’influència”. De fet, tant Bilbao com València estan ja immerses en eixes estratègia de millora, amb actuacions en zones logístiques i ports secs.

D’altra banda, la seua política de responsabilitat social corporativa contempla la potenciació de les seues respectives estratègies de prevenció de riscos laborals, així com la millora de la salut i benestar dels seus empleats. En eixe sentit, les dues Autoritats Portuàries han obtingut el ‘Reconeixement de Bones Pràctiques’ atorgat per l’Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el treball.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor