24.01.2024 - 12:57
|
Actualització: 24.01.2024 - 13:16
El ministre de Transports espanyol, Óscar Puente, ha justificat avui la diferència en la inversió de l’estat espanyol en els plans de rodalia de Barcelona i de Madrid. Durant una compareixença al congrés espanyol, ha dit que el pla de Catalunya té prevista una inversió de 6.400 milions i, en canvi, el de Madrid, 7.100 milions.
El ministre ha explicat que la xifra pendent d’execució a Madrid és superior al pla de rodalia de Barcelona i que les necessitats no són les mateixes: “Catalunya té una xarxa de Rodalia més desenvolupada que no la de Madrid.” Ha assegurat que la xarxa de Madrid “és menys dotada que no la de Catalunya”. Això, segons Puente, explica les diferències d’inversió.
Per això també ha justificat que l’estat espanyol destini a Madrid el doble de trens nous que no a Catalunya. Segons que ha dit, la xarxa catalana rebrà 101 nous trens, amb 1.000 milions d’inversió. A Madrid, n’hi arribaran 203 perquè –diu– també té la xarxa més deteriorada i són els que més renovació han de menester.