17.09.2024 - 12:05
|
Actualització: 17.09.2024 - 12:40
El PSPV, que el març passat va fer un congrés extraordinari per a elegir a Diana Morant com a secretària general en substitució de Ximo Puig, tornarà a fer un conclave en menys d’un any. Aquesta vegada serà ordinari, per a aprovar una nova ponència política perquè l’actual és de 2021.
Fonts del partit han assenyalat a l’agència EFE que, malgrat que els estatuts del partit permetrien no haver de celebrar un nou congrés fins d’ací a tres anys, la intenció de Morant és anar a un altre congrés per a actualitzar les línies polítiques, atès que les cites extraordinàries no inclouen ponència política.
De moment no hi ha data per al que serà el XV congrés del PSPV. En tot cas, serà abans que acabe febrer de 2025, perquè la direcció del PSOE ha establert el 23 de febrer com a topall per als congressos regionals que es faran després del congrés federal, que serà a Sevilla del 29 de novembre a l’1 de desembre.
El futur conclave posarà l’èmfasi en el document polític. El text vigent és del congrés que es va celebrar en 2021 a Benidorm, quan el PSPV era un partit de govern, atès que el llavors secretari general, Ximo Puig, presidia la Generalitat. L’actualització dels eixos polítics s’adaptarà a la ponència que el PSOE aprove a Sevilla. A més, el que ara és el principal partit de l’oposició al País Valencià vol estar preparat davant la possibilitat que Carlos Mazón, que ara governa en minoria després de la ruptura de Vox, avancés les eleccions. Un escenari que actualment no està sobre la taula.
Finalment, encara que la intenció del PSPV és centrar el seu futur conclave en els continguts polítics, fonts del partit han admès que hi haurà “algun petit retoc” en la direcció. L’executiva de Morant va assolir en el congrés extraordinari de març un suport del 80%, després d’haver aconseguit un acord d’integració amb els altres dos aspirants, que finalment no van presentar la seua candidatura: Alejandro Soler, que va ser elegit president del partit, i Carlos Fernández Bielsa, nou sotssecretari.