El president de Seat diu que és optimista sobre el futur de la fàbrica de bateries de Sagunt

  • Titla d'insuficients els fons adjudicats pel govern espanyol al projecte en la resolució definitiva del Perte VEC

VilaWeb
Europa Press
03.11.2022 - 11:40

El president de SeatCupraWayne Griffiths, s’ha mostrat optimista sobre la possibilitat de trobar solucions per a concretar la fàbrica de bateries que el grup Volkswagen vol construir a Sagunt (Camp de Morvedre), que forma part de la seua proposta per al Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC).

El projecte encapçalat per Seat (Volkswagen), en el qual col·laboren al voltant de seixanta empreses, plantejava un pla finançable de 1.037 milions d’euros, però en la resolució definitiva del Perte VEC, el govern espanyol li va concedir ajudes de 397 milions d’euros, una quantitat que Griffiths ha titlatd’insuficient durant la seua participació en un esmorzar organitzat per la Fundació de la Confederació Espanyola de Directius i Executius (CEDIX).

El també president de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac) ha assegurat que, quan falten uns dies per a acceptar o rebutjar les ajudes concedides en la resolució definitiva del Perte VEC, el grup Volkswagen està treballant amb l’executiu, les administracions i els governs autonòmics en la “cerca de solucions” per a aconseguir concretar la proposta.

Sobre açò, ha aprofundit que per a l’estat és una “oportunitat” tindre aquesta fàbrica de bateries i que les inversions previstes del grup en el marc del seu pla ronden els 10.000 milions d’euros.

En eixa línia, Griffiths ha destacat que l’assignació final de la convocatòria del Perte VEC “està molt lluny” del potencial que, al seu juí, tenen aquests fons per a la indústria automobilística espanyola, ja que només s’han atorgat 877,22 milions d’euros dels 2.975 milions disponibles.

Així, el màxim responsable de Seat i Cupra ha incidit que a l’estat no hi ha un pla B per a la indústria de l’automòbil, per la qual cosa ha urgit a accelerar el procés de transformació de la indústria cap a l’electrificació atés que en altres països sí que tenen altres alternatives.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor