28.05.2021 - 16:50
|
Actualització: 28.05.2021 - 21:57
Un any després de l’assassinat de George Floyd a mans d’un policia blanc, Correus ha presentat la campanya “Equality Stamps”, que pretén d’utilitzar els segells per conscienciar sobre el racisme. Ha creat quatre tipus de segells que representen tons de pell diferents. Com més clar és el color, més alt és el seu valor. El segell que representa la pell caucàsica costa 1,60 euros, mentre que el que representa la negra val menys de la meitat, setanta cèntims.
Dentro del #MesEuropeodelaDiversidad y coincidiendo con el aniversario del asesinato de #GeorgeFloyd, lanzamos #EqualityStamps: una serie de sellos que tiene como objetivo concienciar sobre la desigualdad racial y defender la diversidad, la inclusión y la igualdad de derechos.
— Correos (@Correos) May 25, 2021
La campanya, que té el suport de SOS Racisme i el raper madrileny El Chojín, ha causat molta polèmica, sobretot a les xarxes socials. Dos dies després d’haver-se presentat, la bola no ha parat de créixer i se n’ha fet ressò la premsa nord-americana.
El diari The New York Times explica que “la campanya, feta en l’aniversari de l’assassinat de George Floyd, pretenia combatre” el racisme, però “per a molta gent, només ha empitjorat les coses”. La peça es titula “Espanya estrena els ‘segells igualitaris’ en pigments de pell. Els més foscos són més barats“, i també recull que els crítics de la campanya han apuntat que fa el joc a Vox. A més, explica que la campanya tenia el suport de SOS Racisme.
El diari The Washington Post ha publicat un article (“El servei postal espanyol introdueix segells amb tons de pell per combatre el racisme i fa que el més blanc sigui el més valuós“) que és un dels més llegits de la web. El periodista Rick Noack destaca que la campanya ha estat criticada per la manca de sensibilitat i per ser una demostració de la manca de diversitat en les grans empreses espanyoles.
Així mateix, l’article recull declaracions del periodista i activista Moha Gerehou, qui assenyala que “no és una coincidència que una campanya antiracista benintencionada acabi enviant un missatge racista”. En aquest sentit, recorda que la majoria d’aquestes campanyes acaben essent ideades per persones blanques per la manca de diversitat que hi ha en les grans empreses.
De totes maneres, l’article ressalta la importància de les campanyes de conscienciació sobre el racisme, atès que entre el 2016 i el 2019, l’estat espanyol ha registrat un augment del 20% dels delictes d’odi relacionats amb la xenofòbia.