12.06.2024 - 21:43
|
Actualització: 13.06.2024 - 07:32
L’Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual (ADG-FAD) ha lliurat avui els premis ADG Laus. Després d’haver rebut més de 1.400 projectes, s’han premiat 226 propostes: 41 Laus d’or, 85 Laus d’argent i 210 Laus de bronze. Entre els distingits hi ha l’estudi Bakoon, organitzador del Festival Latent de Terrassa, la campanya de la Diada Nacional de Catalunya de Palouzié Studio, Democràcia per la imatge per la imatge de les Falles 2023 o el vídeo promocional del Festival de Sitges ‘Ajedrez i Pareja’. Així, el certamen ha atorgat el Laus d’Honor al dissenyador Enric Satué, modelador del renaixement del disseny gràfic dels anys setanta i impulsor de la investigació de la història del disseny.
Enric Satué: “Jo em sento un arquitecte gràfic”
Pel que fa als Laus d’Or, l’ADG ha premiat el Festival Latent de Terrassa en dues categories – la de comunicació gràfica i publicitat i la de digital- per la seva tasca de “donar valor a la complicitat, la proximitat i la resiliència d’un espai en extinció”. En la mateixa línia, en la categoria de comunicació gràfica i publicitat l’associació ha premiat dos projectes molt identificables en els seus territoris, a Palouzié Studio pel disseny de la campanya de la Diada del Govern, i a l’estudi valencià Democràcia per la imatge de les Falles 2023, encarregada per l’Ajuntament de València.
En la categoria d’editorial i direcció d’art, el certamen ha distingit Albert Romagosa per dos projectes: el llibre dels cinquanta anys de Mobles 114 i la gràfica del festival Tallers Oberts de BCN. Pel que fa a la categoria audiovisual, han atorgat el Laus d’Or al vídeo promocional del Festival de Sitges ‘Ajedrez y Pareja’, elaborat per l’agència China. La distinció per l’embalatge se l’ha endut Ona Studio per a Anchoas Agur, una proposta que pretén diferenciar els embalatges mitjançant el color i la textura d’alt relleu. Així, el certamen ha donat el Laus Young Talent, adreçat als estudiants, al projecte de creació d’una etiqueta de vi de l’Empordà produïda a partir de posidònia recollida al Cap de Creus. El creador d’aquesta marca de vi, que porta el nom de ‘Divino’, és Víctor Garcia Gutiérrez, alumne de l’Escola Universitària de les Arts ERAM-UdG.
ADG Laus Aporta i premis honorífics
Durant la cerimònia d’aquest dimecres el certamen també ha atorgat els ADG Laus Aporta, uns premis que reconeixen projectes amb valor social afegit. Enguany l’han rebut F33+Jorge Martínez per la creació d’una marca turística per a Portmán (Múrcia) i els estudiants Laia Sánchez de Mingo i Àlex Porras Colomina, per la campanya ‘Tinc nom’, impulsada per Brother Escuela de Creativos de Barcelona. En aquest mateix acte, que s’ha celebrat al Disseny Hub de Barcelona, s’han lliurat la resta de projectes premiats amb or, plata i bronze i s’han entregat els reconeixements honorífics dels premis, que han recaigut en el dissenyador Enric Satué – Laus d’Honor- i a Vina Viniteca i el seu impulsor, Quim Vila – Laus d’Empreses i Entitats-.