17.02.2025 - 13:12
|
Actualització: 17.02.2025 - 13:36
La presidenta del govern, Marga Prohens, ha confirmat que el PP investiga la portaveu del partit al Consell de Mallorca, Núria Riera, per haver deixat el lloc de feina per exercir de portaveu. Ha dit que el cas serà tractat com el de qualsevol altre funcionari.
Riera és cap de servei de Gestió del Personal Laboral i Acció Social. Tant el PSIB com Més per Mallorca van advertir que exercia de portaveu del partit en hores de feina com a funcionària i que cobra dos sous que arriben a un total d’uns 130.000 euros l’any.
Riera s’ha defensat dient que en els deu anys que ha compatibilitzat càrrecs polítics amb el lloc de funcionària mai no havia tingut cap queixa. També ha reiterat que no va fer res reprovatori i que està a disposició de Funció Pública perquè es facin les comprovacions necessàries.
Davant les informacions publicades, reiter el que vaig dir respecte del cumpliment de la meva feina i la meva compatibilitat. Estic a total disposició de Funció Pública perquè es facin les comprovacions que es considerin oportunes.
— Núria Riera (@MNuriaRiera) February 17, 2025
El vice-president, Antoni Costa, ja havia anunciat que s’analitzaria el cas per detectar si hi ha un incompliment de la compatibilitat, és a dir, si no hagués respectat el seu horari com a funcionària.
El portaveu de Més per Mallorca, Lluís Apesteguia, ha exigit avui al govern que doni respostes i que Riera n’assumeixi les responsabilitats: “És necessari prendre decisions polítiques perquè és injustificable que continuï com a consellera electa”. I ha afegit: “Si no s’actua immediatament, haurem de començar a demanar qui ho sabia i per què ho tolerava”. El PSIB ha sol·licitat que comparegui Riera per esclarir els fets.