Ports de l’Estat impulsa el gas natural liquat per reduir emissions contaminants

  • Preveu que el 2020 tots els ports espanyols puguin subministrar GNL als vaixells

VilaWeb
Redacció
22.06.2017 - 13:16

Preveu que el 2020 tots els ports espanyols puguin subministrar GNL als vaixells

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

El Port de Barcelona ha inaugurat aquest dijous la I Conferència del projecte Core LNGas Hive, una iniciativa de Ports de l’Estat coordinada per Enagás per promoure el gas natural liquat (GNL) com a combustible alternatiu per reduir les emissions contaminants en el transport marítim, a la península ibèrica.

L’han inaugurat el president de Ports de l’Estat, José Llorca; el director d’infraestructures d’Enagás, Claudio Rodríguez, i el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra.

El projecte, cofinançat per la CE a través del mecanisme de Connectar Europa (Cef) de la Convocatòria de Transport, pretén desenvolupar una cadena logística integrada per al subministrament del GNL com a combustible en el sector del transport, especialment marítim, a la península ibèrica.

Core LNGas Hive té un pressupost de 33,3 milions d’euros i l’integren 42 socis d’Espanya i Portugal: 8 institucions públiques, 13 autoritats portuàries i 21 socis industrials com navilieres, operadors de GNL i proveïdors de diferents serveis dins la cadena de valor.

DESCARBONIZAR EL TRANSPORT MARÍTIM

El president de Ports de l’Estat, José Llorca, ha subratllat la importància d’emprar el GNL, que respon a les polítiques europees en el sector, que advoquen per descarbonizar el transport marítim i així evitar l’emissió de gasos nocius, com els òxids de sofre i nitrogen.

Llorca està satisfet amb la UE per aprovar aquest projecte i ha assegurat que no es defraudarà: “Estem en unes condicions immillorables per ser líders a Europa”.

També ha elogiat el mecanisme de cofinançament Cef, que combina la subvenció amb els préstecs a baix cost, i ha augurat que aquests fons serviran per impulsar la iniciativa privada i perquè el 2020 tots els ports espanyols tinguin GNL per proveir els vaixells.

RODRÍGUEZ: ESPANYA “5 ANYS PER DAVANT”

Claudio Rodríguez (Enagás) ha destacat el desenvolupament de les infraestructures com a element principal del projecte per donar resposta a les necessitats ambientals que sorgeixen.

Ha afegit que és un projecte pioner que “posa Espanya cinc anys per davant de la resta d’Europa” i ha volgut emfatitzar en la necessitat de treballar de manera integrada perquè el GNL sigui el principal combustible de transport marítim.

El projecte Core LNGas Hive s’emmarca en els elements regulatoris que ha anat generant la UE i que obliguen els Estats a implementar combustibles alternatius.

“APOSTA” DEL PORT DE BARCELONA

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha dit que aquest enclavament aposta pel GNL perquè és “una manera molt efectiva de reduir els gasos contaminants i partícules en suspensió emeses”, i ha recordat que el nou marc normatiu és cada vegada més exigent.

“El projecte consta de 53 actuacions en les quals l’aposta per la mobilitat a través del GNL té un paper central”, i ha animat a desenvolupar tota la infraestructura necessària per desplegar l’ús del GNL, també en camions i bucs.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor