Ports de l’Estat advoca per la “competitivitat”, “descarbonització” i “digitalització” del sector

  • El president de Ports de l'Estat, José Llorca, ha advocat aquest dijous per la "competitivitat" per fer front a la desglobalització per la via de la reducció de costos logístics, a més de defensar la "descarbonització" per 'lluitar' contra el canvi climàtic.

VilaWeb
Redacció
01.06.2017 - 16:30

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

El president de Ports de l’Estat, José Llorca, ha advocat aquest dijous per la “competitivitat” per fer front a la desglobalització per la via de la reducció de costos logístics, a més de defensar la “descarbonització” per ‘lluitar’ contra el canvi climàtic.

“No podem oblidar les conseqüències que el canvi climàtic pot tenir en els nostres ports”, ha dit Llorca durant la Conferència Anual de l’Organització Europea de Ports Marítims (ESPO), celebrada en el World Trade Center de Barcelona, fent especial esment a la pujada del nivell del mar i al creixent augment de la temperatura de l’aigua.

A més, Llorca ha destacat que la digitalització es presenta com a element central” de la nova economia 4.0. “No estem parlant d’un futur llunyà, sinó d’una realitat evident dels propers cinc/vuit anys, a la qual caldrà adaptar-se amb rapidesa si no volem quedar fora dels mercats”, ha apuntat.

D’aquesta manera, ha assegurat que les pautes actuals del transport marítim i les condicions operacionals en els ports es modificaran a causa del control d’emissions dels bucs a partir del 2018, mentre que, en contrapartida, s’impulsarà la gasificació i l’electrificació dels bucs.

“Actualment estem treballant a possibilitar les infraestructures i modificacions reguladores necessàries que permetin l’avituallament de bucs amb combustibles alternatius en condicions de mercat, i en noves bonificacions associades a la reducció d’emissions per sobre dels límits actualment establerts, així com al desenvolupament d’incentius econòmic-fiscals a la demanda”, ha agregat.

Finalment, ha assenyalat que Espanya treballa “ara principalment” en la connectivitat terrestre i, particularment, ferroviària, amb l’objectiu de millorar les infraestructures tant d’última milla als ports com de les xarxes generals del transport.

“El Govern d’Espanya està molt compromès amb el desenvolupament de les xarxes de transport que formen la xarxa bàsica europea i, en particular, amb el Corredor Mediterrani”, ha conclòs.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor