21.11.2024 - 22:18
|
Actualització: 21.11.2024 - 22:47
El Departament de Política Lingüística ha lliurat, per primera vegada, les beques Propulsió per afavorir la professionalització dels creadors de contingut i ajudar-los a consolidar projectes i marques en l’àmbit digital. L’acte de presentació ha tingut lloc al Palau Marc de Barcelona i ha reunit els creadors seleccionats en dues categories, una modalitat de divuit vídeos i una altra de nou. Les beques tenen com a objectiu promoure la creació, publicació i promoció de continguts audiovisuals amb un format pensat específicament per a les xarxes socials. El conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, ha destacat la importància de tenir una estratègia clara en aquest àmbit.
L’andalusa i el sud-africà que comparteixen l’amor pel català (i n’aprenen) a TikTok
Vila també ha destacat “l’ona expansiva” de llengua protagonitzada pels creadors de les xarxes socials en els darrers anys, i per això ha considerat imprescindible confiar en aquest col·lectiu donant-li la capacitat de “pensar el producte, no només d’executar-lo”. Les Beques Propulsió inclouen un ajut econòmic per a la producció de les sèries, que han d’estar pensades per al públic de xarxes socials, incloure una unitat temàtica i estilística, ser difoses a YouTube i distribuïdes amb píndoles adaptades a xarxes com TikTok o Instagram Reels.
Cèlia Espanya: “Sóc un tot terreny”
Els projectes seleccionats, que aborden temàtiques i formats de tota mena, també tindran cobert el pagament de promocions a xarxes socials per garantir una millor difusió dels continguts becats. Les beques cerquen fer aflorar talent, que aquest talent pugui transitar cap a la creació professional, proporcionar estabilitat pressupostària i tranquil·litat creativa. “Fa uns anys el panorama creatiu en català a les xarxes socials era francament preocupant, però podem dir que ja hem esquerdat aquella dinàmica negativa. Cada cop hi ha més creadors a xarxes, però no ens podem donar per satisfets. Hem d’estabilitzar el sector i fer-lo créixer molt més encara. La responsabilitat normalitzadora d’obrir portes i demostrar que existeix un mercat audiovisual a xarxes deslligat de la graella televisiva és també una missió pública, i nosaltres l’assumim”, ha reblat Vila.
Categoria A (sèrie de 18 vídeos també distribuïda amb les píndoles)
- Elisabet Aloy – Estima Catalunya
- Joan Grivé – La Sèrie del Joan Grivé
- Cèlia Llop – Sabies que…
- Núria Masdeu – Terres de l’Ebre, la Catalunya per descobrir
- Judith Méndez – Ni mona, ni lisa
- Albert Pagà – Engresca’t
- Guillem Tarrés – Un dia, un ofici
- Farners Pei Hong Travet– Erasmus a Itàlia
Categoria B: (sèrie de 9 vídeos també distribuïda amb les píndoles)
- Pol Aluja– 12 Denominacions d’origen catalanes. Vi, cultura, història i paisatge
- Sara Ayter – La vida a Barcelona
- Marc Brugat– Marc Brugat
- Walter Capdevila – Walterland
- Pol Casellas – Barcelona des de dins. Del passat al quotidià d’avui
- Meritxell Deulofeu – Explorant Catalunya: les seves tradicions, curiositats i expressions
- Cèlia Espanya i Elisenda Forés – Seny i rauxa
- Eudald Feliu – Des de dins
- Daniel Gómez – Districtes
- Josep Gomis de Rocafiguera – Vola i viu
- Norma Levrero – Experiències singulars per viure en família a Catalunya
- Àlex López – Diaris de Barcelona
- Clara Miret – Lo nostre
- Oriol Pérez – Varietats lingüístiques dels Països Catalans
- GerhardusPetrusKirsten – Descobrint Catalunya en català, cròniques d’un sud-africà
- Raquel Roca – Armaris al descobert