04.03.2023 - 09:28
|
Actualització: 04.03.2023 - 11:01
Una veïna d’Eivissa ha estat víctima d’una agressió lingüística per part d’un agent de la policia espanyola. La dona va trucar a la comissaria per a fer una consulta les cites per a renovar el document d’identitat. Ara, el policia que la va atendre li va dir unes quantes vegades que era “una maleducada” perquè li parlava en català. La Plataforma per la Llengua ha recollit la queixa de la veïna i estudia d’emprendre accions legals arran de l’actitud discriminatòria de l’agent.
Segons el relat de la dona, va trucar a la comissaria per fer una consulta i va començar a parlar en català amb l’agent. Tanmateix, ell la va tallar en sec i li va reclamar que li parlés en castellà, mentre li recriminava que era de mala educació no fer-ho, tenint en compte que trucava a la policia.
La veïna es va passar al castellà per a demanar-li a l’agent quin problema de comprensió tenia amb el català, però li va respondre que cap, que fins i tot l’entenia. Llavors, va dir-li que no tenia cap obligació d’atendre en català perquè ell no ho és i va insistir que la dona era “una maleducada” i va penjar de manera brusca sense haver-li resolt la consulta.
La Plataforma per la Llengua recorda que tots els funcionaris públics, inclosos els policies espanyols i els guàrdies civils, estan obligats per llei a atendre als ciutadans amb la llengua oficial que sol·licita. “L’entitat creu que els fets denunciats per la ciutadana eivissenca poden ser una falta per discriminació per raó de llengua tal com preveu la llei orgànica 4/2010, de 20 de maig, del règim disciplinari de la policia espanyola”, afegeix.