31.01.2025 - 19:31
|
Actualització: 31.01.2025 - 21:18
El policia espanyol Iván Racaj, que fou condemnat el 2022 a un any de presó per haver agredit el fotoperiodista Jordi Borràs al crit de “viva Franco”, ha estat nomenat ara nou vice-president de Vox a Ceuta, tal com ha avançat El Diario.
Racaj era militant de Vox d’ençà del 2016, i es trobava vinculat a la secció de la formació d’extrema dreta a Ceuta d’ençà de l’abril de l’any passat, pel cap baix. Aleshores va fer una xerrada a la seu local de la formació sobre “l’estratègia del Marroc per a controlar les comunitats islàmiques a Espanya”.
En una entrevista a VilaWeb, Borràs va explicar que, sortint de la presentació de la Crida Nacional per la República, que es feia a l’Ateneu Barcelonès, havia estat increpat per un home a l’altura del carrer de Capellades al crit de “¡Viva España!”. Inicialment no en va fer cabal, però després se li va plantar davant i li va tornar a cridar “¡Viva España i viva Franco!” i li va clavar uns quants cops de puny que el van tombar a terra. En el moment del primer cop estaven sols, però de seguida van arribar més vianants, que el van voler retenir; tot seguit, els va mostrar una placa i els va dir que era policia. Després d’això, se’n va anar corrents. Mentre fugia, va perdre una navalla.
Arran dels cops, el policia va trencar el nas a Borràs. També li va fer mal a les costelles i les cervicals. Mesos més tard, la Directa va revelar que en el moment de l’agressió l’inspector era un comandament de la Brigada Provincial d’Informació adscrit a la Prefectura Superior de Policia de Catalunya, i que treballava en l’àmbit d’informació relacionat amb l’extremisme gihadista a les oficines de la Brigada d’Informació a Barcelona, al barri de la Verneda.
També va transcendir que Racaj s’enfrontava a un altre cas, aquesta vegada per haver agredit presumptament dos manifestants l’11 de setembre de 2021 al centre de Barcelona.