27.11.2023 - 20:37
|
Actualització: 27.11.2023 - 22:04
La Plataforma per la Llengua ha exigit reunir-se amb el batlle de la Pobla després de fer-se públic un nou cas de discriminació lingüística al municipi. Segons que ha explicat el dBalears, el divendres un cambrer del bar del poliesportiu va increpar una clienta per demanar un cafè amb llet en català. “Tu em parles en castellà”, va dir visiblement emprenyat, segons la versió de la víctima. “Tens un problema si em parles en català”, va afegir.
La plataforma ha anunciat en un piulet que demanarà una reunió amb el batlle perquè considera que el bar, que forma part d’un equipament municipal, ha de complir la llei i garantir el dret dels clients a ser atesos en català.
A més, diu que l’ajuntament hauria d’incloure en les licitacions unes clàusules lingüístiques per a assegurar que els contractistes respectin els drets lingüístics dels clients.
❗ Demanarem una reunió amb el batle de @ajsapobla per aquest nou cas de discriminació lingüística.
🗣️ El bar, situat en un equipament municipal, ha de garantir el dret als seus clients a ser atesos en català, tal com diu la llei. https://t.co/5TWXxljjLH
— Plataforma per la Llengua Illes Balears (@PLlenguaIlles) November 27, 2023