24.10.2018 - 21:52
|
Actualització: 24.10.2018 - 22:56
La Plataforma per la Llengua i el Departament d’Ensenyament establiran una taula de negociació sobre el nou model lingüístic. Ho ha explicat l’entitat en un comunicat després d’una reunió amb representants d’Ensenyament. Encara no s’ha concretat cap data, però la Plataforma per la Llengua podrà presentar un document d’esmenes al nou model.
Mireia Plana, vice-presidenta de la Plataforma per la Llengua, ha explicat que l’objectiu de l’entitat és que el model que finalment s’apliqui garanteixi la ‘plena competència’ en català dels alumnes. La Plataforma diu que, probablement, els problemes que han detectat en la proposta d’Ensenyament ‘són més de forma que no de fons’, però de tota manera l’entitat vol deixar molt clar que, del seu punt de vista, la realitat lingüística actual del país fa més necessari que mai reforçar l’ensenyament del català.
En aquest sentit, l’entitat subratlla que hi ha indrets de Catalunya on el català continua essent una llengua minoritzada. I sobre la proposta del nou model d’immersió lingüística d’ensenyar llengües com ara el xinès o l’àrab, la Plataforma diu que no és pas contrària a aquestes propostes, però que això no pot ser en detriment del català.
L’Associació Rosa Sensat no veu ‘més perills dels que hi havia fins ara’ per al català al nou model d’immersió
La presidenta de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, Francina Martí, ha dit avui que, en el nou model d’immersió lingüística que ha el Departament d’Ensenyament, no hi veu pas ‘més perills dels que hi havia fins ara perquè el català deixi de ser llengua vehicular de les escoles i instituts’. Martí ha dit a Twitter que no té ‘cap sospita’ que amb aquest document es vulgui ‘matar el model d’immersió lingüística’, i ha afegit, al contrari, que pretén ‘posar-lo al dia, en un context sociolingüístic que ha canviat d’ençà del segle passat i que continuarà canviant’.
A parer de l’Associació Rosa Sensat, el fons del document posa en relleu allò que ja s’ha anat fent a les escoles aquests últims anys: ‘donar valor a totes les llengües, perquè siguin conegudes i estimades pels infants’. Segons l’entitat, les llengües no han de ser un ‘objecte’ d’aprenentatge, sinó que ‘s’han d’estimar amb l’ús’.
L’agrupació coincideix, doncs, amb tot allò que ha anat dient avui el conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, que en una entrevista a VilaWeb referma que es vol mantenir la immersió i defensa que cada centre s’adapti a la realitat sociolingüística.