02.09.2022 - 17:36
|
Actualització: 02.09.2022 - 21:01
Gairebé cinc anys després que Twitter doblés el límit de caràcters en un piulet, la nova moda que fa furor a la xarxa opta, precisament, per missatges tan curts com sigui possible: d’una sola paraula, o dues a tot estirar.
La tendència es remunta a un piulet que Amtrak, la xarxa interurbana de transport ferroviari dels Estats Units, publicà ahir amb un missatge ben simple: “trens”.
trains
— Amtrak (@Amtrak) September 1, 2022
En les hores posteriors, tota mena de companyies i personalitats han volgut emular la iniciativa d’Amtrak, fent dels piulets d’una paraula o dues. Un dels més comentats ha estat el de la cadena de notícies CNN, que ahir a la nit va fer un piulet en què, sense més informació ni context, deia: “última hora”. No era un error, com molts usuaris pensaren aleshores, sinó un intent de destil·lar en tan poques paraules com fos possible la raó de ser de l’emissora.
breaking news
— CNN (@CNN) September 1, 2022
Fins i tot el president dels Estats Units, Joe Biden, ha pujat al carro dels piulets breus amb un missatge en què senzillament ha escrit: “democràcia”.
democracy
— President Biden (@POTUS) September 2, 2022
No són pas els únics. Altres adherents il·lustres d’aquesta tendència inclouen la NASA (“univers”), The Washington Post (“notícies”), Bloomberg (“negocis”) i NPR (“ràdio”). A casa nostra s’hi han afegit mitjans com ara btv, que aquesta tarda ha sorprès molts usuaris després d’haver piulat, sense més detalls, “Notícies de Barcelona”
universe
— NASA (@NASA) September 1, 2022
radio
— NPR (@NPR) September 1, 2022
news
— The Washington Post (@washingtonpost) September 1, 2022
business
— Bloomberg (@business) September 1, 2022
Notícies de Barcelona
— btv notícies (@btvnoticies) September 2, 2022
independència
— VilaWeb (@VilaWeb) September 2, 2022